ניצב בדימוס דוד צור, בעבר מפקד הימ"מ, שוחח היום (חמישי) עם יוסי מזרחי בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM אודות הדרישה של בכירי המשטרה לשעבר להעביר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתפקידו, והעביר ביקורת על תמונת ראש הממשלה עם שוטרי מג"ב מאחוריו.

בכיר לשעבר בצה"ל מתריע: "זו אחדות הטירוף, אם הרפורמה עוברת - יהיה משבר חוקתי"
לכל העדכונים בנוגע ליום ההתנגדות

תחילה התייחס ליחסים של המשטרה עם השר: "ליבי עם המשטרה, בדרך כלל המשטרה לא אוהבת לפעול באירועים נגד אזרחים, וכל נושא הפרות הסדר מכיוון שהוא מורכב ועדין. בסופו של דבר, אתה לא יכול לתת לו ארגון כל כך מורכב, כל כך קשה שגם נוגע בנימים של החברה הישראלית, כי הוא נוגע בזכויות הפרט, הוא נוגע בזכויות האזרח ובכל מה שקשור לחקירה, הפרות סדר, והפגנות מחאה".

"צריך לומר שגם המפכ"ל עבר כברת דרך. בתוך כל החבילה נכנס שר חסר ניסיון לחלוטין, חסר רגישות, זה כמעט ניסוי בבני אדם, לתת לו לנהל מערכת שכזו זה חוסר אחריות. אולי ההתחלה הייתה מגמגת. לזכותו, המפכ"ל עומד עם חוט שדרה יציב והוא מבין שאין לו ברירה, הוא חייב להגן על מעמדו, גם אם ישנו את החוק, יש מפקד אחד למשטרה", המשיך הניצב בדימוס.

בן גביר בהפגנות בנתב"ג: "לא נפשר אנרכיה". (צילום: ללא קרדיט)
על התערבותו של השר בחפ"ק אמר צור: "זה לא מופרך ששר שיושב בחדר הפיקוד מקבל סקירה, אבל הוא לא יכול להיות שם בחפ"ק לנהל את האירוע, הוא לא יכול להגיד למשטרה לזרוק רימון או להוציא מכת"זית, או להזיז כוחות ממקום למקום זה לא דבר שאמור לקרות, אני חושב שזה לא קורה כך. באותו אירוע עם המסכים, זה פורש שהוא נותן הוראות, הדבר לא קרה כך. הנרטיב הציבורי שהוא מבקש את ניצב תורג'מן באירוע של מחוז ירושלים, או את הדובר אלי לוי, לברורים זה דבר שלא יקרה".

"אנחנו חושבים וזו אמירה שלנו כלפי ראש הממשלה, שאי אפשר לעצום עיניים. בסוף האחריות היא עליו. יש הרבה מאוד ספינים, יש הרבה מאוד אירועים, חלקם מאוד דרמטיים למה שקורה עכשיו, אנחנו חושבים שראש הממשלה צריך להראות מנהיגות ולעשות מעשה. אנחנו משמיעים את קולנו, השבת הזו אנחנו יורדים לרחוב. אני חושב שהחוזק בעניין הזה הוא לא בהקשר של העבר שלנו, אלא בניסיון שאנחנו מביאים. שמעתי את ההודעה של הקריאה הכמעט ילדותית של השר, אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להביע את עמדתנו", ציין הניצב בדימוס. 

בסיום השיחה, צור העביר ביקורת על תמונת ראש הממשלה עם שוטרי מג"ב מאחוריו: "כשלצידו עומד אדם שלא עשה דקה צבא, בקבינט שלו עומדים אנשים שלא עשו צבא וילדיהם לא עושים צבא, אז לדבר על האנשים הערכיים האלה שבאים ומביעים מדם ליבם את הקושי שיש להם לשרת במקרה כזה, אז בוא".