פורום קהלת, שנציגיו נחשבים כגורמים העומדים מאחורי הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, הוציאו הודעה ובה קראו לנשיא יצחק הרצוג לאמץ מתווה פשרה לפי העקרונות שהציגו, "מתווה פשרה מוסכם שיסייע לריפוי האווירה הציבורית". 

"אנו סבורים שנחוצה רפורמה מקיפה לנוכח הכוח הבלתי מאוזן שצברה הרשות השופטת. במצב הנוכחי נוצר חוסר איזון הגורם לכך שמערכות השלטון אינן מתפקדות כראוי, וחלקים נרחבים בעם מרגישים כי השתתפותם בהליך הדמוקרטי אינה שווה", רשמו. "עם זאת, יש בעינינו חשיבות רבה להשגת הסכמה רחבה על השינויים הנדרשים, ועשינו זאת מתוך אמונה שרצוי מאד שמהלך כזה יעבור בהסכמה רחבה, ומתוך הבנה שיש טעם לשפר את הרפורמה שהוצעה באופן שיאפשר את הרחבת מעגל התומכים. אנו מברכים על ניסיונות נוספים שנעשו להשגת פשרה, ומבקשים להביע הערכה רבה למאמציו של הנשיא הרצוג להביא את הצדדים הפוליטיים לכלל מתווה מוסכם".

על המחלוקות בציבור סביב תוכנה של הרפורמה, ציינו: "את החששות מפני שימוש דורסני בחקיקת יסוד על ידי הקואליציה ניתן לרפא באמצעות קביעת מנגנון קשיח לחקיקת חוקי יסוד ותיקונם, למשל על בסיס דרישה לקריאה רביעית בכנסת עוקבת, וברוב של 61 ח"כים בכל הקריאות, לצד ההבהרה כי הם חסינים מביקורת שיפוטית. אפשר גם להגיע להסכמות בדבר ויתור על 'פסקת ההתגברות', תוך מציאת פתרון לסוגיות נקודתיות באמצעות כללי אי-שפיטות".

יחד עם זאת, קבעו כי הרכב הוועדה לבחירת שופטים נותר במחלוקת: "אנו סבורים שניתן להגיע לפתרון שיבטל את הווטו שיש בידי נציגי בית המשפט העליון, יעניק לקואליציה יתרון בוועדה ויגביר גם את השפעת האופוזיציה. זאת בין היתר באמצעות מינוי נציגים מקצועיים מטעם הקואליציה".

לסיום, קראו בפורום לנשיא הרצוג "לאמץ עקרונות אלו, המשקפים לדעתנו פשרה ראויה שתגשים את היעדים העיקריים של הרפורמה, תיטיב מאד עם המשטר בישראל, תעניק מענה לדאגות שמביעים מתנגדי הרפורמה, ותשיב את האמון בין רשויות השלטון ובין כלל חלקי הציבור בישראל". 

"תקוותנו היא שהעברתו של מתווה פשרה מוסכם תסייע לריפוי האווירה הציבורית, ושהתיקון יאפשר התקדמות לקראת קבלת חוקה מוסכמת שתכלול גם מגילת זכויות. אנו מכבדים דעות אחרות ומחאה ראויה, אך במקביל מוקיעים התנהגות לא אחראית העלולה לפגוע בחוסנה ובשגשוגה של המדינה, בלכידות כוחות הביטחון ובאפשרות לבנות עתיד משותף טוב לכל חלקי החברה בישראל".