וועדת הכנסת דנה היום (רביעי) בין היתר בחוק התרומות (חוק המתנות) של ח"כ עמית הלוי (הליכוד) שנועד לאפשר לפוליטיקאים לקבל תרומות מהציבור לצורך מימון הליך משפטי או רפואי ללא אישור של גורם נוסף. 

למרות התנגדות היועמ"שית: החוק שיאפשר לרה"מ לקבל תרומות אושר בוועדת השרים

במהלך הדיונים בוועדה, הביע המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, התנגדות להצעה וטען כי "הצעת החוק שיש פה היום תאפשר קבלת כספים בגין תפקידו כעובד ציבור. התיקון הזה לא משווה את עובד הציבור לאדם מן השורה אלא שם את עובד הציבור מעל האזרח. זה חל על עשרות אלפי עובדי ציבור. ההצעה היא פתח לשחיתות שלטונית. ההצעה תביא לפגיעה של ממש בטוהר המידות הציבורי".

"ההצעה נועדה לאפשר לעובדי ציבור לקבל במתנה כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים הכרחיים באמצעות גיוס כספים מגורמים פרטיים, גם כשהכספים ניתנים להם בגין תפקידם. ההצעה מקודמת ברקע החלטת העליון להורות לנתניהו להחזיר לבן דודו נתן מיליקובסקי ז"ל סכום של 270 אלף דולר", טען.

כזכור, גם היועצת המשפטית לממשלה הביעה התנגדות חריפה להצעה. "הצעת החוק פוגעת באופן מהותי בטוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו. ההצעה מנוגדת לתכליתו של חוק המתנות ולמגמה בפסיקה ובחקיקה למנוע מצבים בהם עובד הציבור יזכה בכספים בשל מעמדו זה. יש בה כדי לפתוח פתח של ממש לשחיתות שלטונית. על כן יש להתנגד לה", כתבה בחוות הדעת.

החוק הגיע לוועדה לקראת הכנתו לקריאה ראשונה. החוק יאפשר ככל הנראה גם את קבלת התרומות שנאספו לרה"מ בנימין נתניהו במימון המונים בשנה שעברה ואולי אף את קבלת התרומה מבן דודו שנפסלה בבג"ץ.