פרופ' סוזי נבות, סגנית נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, שוחחה הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והתייחסה למתווה שהציג אתמול נשיא המדינה יצחק הרצוג. "אני חושבת שזה מתווה שיוצא מגבולות הגזרה שהוכתבו על ידי הרפורמה, ואולי זה מה שמפריע לצד השני. הוא כבר לא מתכתב עם מה שלוין ורוטמן ביקשו, הוא יוצא החוצה מהסיפור ומדבר על משהו אחר", טען. 

"יום השיבוש": הכניסה לנמל חיפה נחסמה, עומסים כבדים ברמת גן
הרצוג הציג את המתווה: "מלחמת אחים היא קו אדום, לא אתן לזה לקרות"

"צריך להזכיר שיש במדינה מסמך מכונן שמגדיר את הערכים הבסיסיים של המדינה. הוא מדבר על זכויות, על הסכמה חוקתית. זה מתווה שהנשיא כתב באומץ רק על אף שיש בו בעיות, הוא נכתב עבור המדינה, לא עבור הקואליציה", הוסיפה.

עוד טענה: "לדעתי המצב הנוכחי היום טוב מאוד לשני הצדדים. נכון להיום יש זכות וטו לקואליציה על בחירת שופטים לעליון וזכות וטו לשופטים לבחירת שופטים לעליון. אני אוהבת את ההסדר של וטו כי במדינה שסועה כמו שלנו מאוד חשוב שהקואליציה תגיע להסכמה עם העליון".

בנימין נתניהו טרם המראתו לברלין. באדיבות עומר מירון, לע״מ

"מדינת ישראל לא רוצה פוליטיזציה וקואליצזיה של בחירת שופטים, אנו לא יכולים להציג לעולם שבמדינה יש מערכת משפט שנשלטת על ידי השלטון. זה קורה בכל העולם כאשר יש מנגנונים אחרים שמונעים מהשלטון את הכוח האבסולוטי שלנו. אין פוליטיזציה", ציינה והוסיפה: "הייתי רוצה מודל אחר מזה שנבחר על ידי הנשיא, חשבתי שצריך רוב יותר גדול כדי לבחור שופט לעליון, לא הייתי רוצה מצב בו רק מערכת פוליטית בוחרת שופטת לעליון, זה לא טוב למדינה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.