השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שניהל הבוקר (ראשון) את וועדת שרים לענייני חקיקה, הודיע במהלכה כי בתוך חודש הוא יביא הצעת חוק ממשלתית לאיזוק אלקטרוני. 

זילות בלתי נסלח בחיי נשים: התקציב לתוכנית נגד אלימות במשפחה הוצג ב־2017 - וטרם הושלם
מול הילדים: דריה נרצחה בביתה בחיפה; מעצרו של הבעל הוארך

לדבריו: "גורמים פוליטיים עשו מעשה שפל וביקשו לנצל רצח של אישה, כדי לגרוף רווח פוליטי. גם לפוליטיקה יש גבול, בתוך חודש אני אגבש הצעת חוק ממשלתית בעניין האיזוק האלקטרוני שמחד גיסא יתן מענה לנשים שנפגעות, אבל מאידך גיסא תביא את האיזון הנכון למנוע תלונות שווא כלפי גברים". 

בנוסף, ועדת השרים לחקיקה דחתה בשלושה חודשים את הצעת החוק למניעת אלימות כלכלית של ח"כ מירב כהן מ"יש עתיד".

הדס דניאלי ילין, מנכ״לית שדולת הנשים, הגיבה לדחייה הנוספת של חוק הפיקוח האלקטרוני: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הפך לשר לביטחון לאומי לגברים בלבד. ההחלטה לדחות את חוק הפיקוח האלקטרוני שוב, בפעם השנייה בתוך שבועיים, מוכיחה כי עשרות אלפי נשים החיות תחת פחד ואלימות, חלקן אלו שבחרו בו כדי להחזיר את הביטחון האישי, לא מעניינות אותו. הוא נכנע ללחצים של חבריו שרואים בנשים פחותות, לא שוות, וכאלו שלא צריך לעבוד בשבילן. בן גביר במקרה הטוב לא מכיר את החוק, ובמקרה הרע מפיץ דיסאינפורמציה במודע. הטענה כי החוק יפגע בנשים היא מופרכת. גורמי המקצוע יצרו בחוק מנגנון שבו ההתרעה על מיקום הגבר האלים תציל נשים ולא תסכן אותן כפי שטוען בנסיון להסתיר את המניעים האמיתיים לדחיית החוק. רק בסופ"ש נרצחה דריה לייטל, אמא ל 3 בנות על ידי בן זוגה שכבר איים עליה בעבר, לדריה לא ניתנה הגנה, היא הייתה לבד במערכה. כך מרגישות עשרות אלפי נשים בישראל מול ממשלה שלא סופרת אותן עם צווי הגנה שלא שווים את הנייר שנכתבו עליו ללא מנגנון פיקוח. ההחלטה לא להעביר היום את החוק היא כתם אדום על ממשלת ישראל. דמה של הנרצחת הבאה על הידיים של השר בן גביר".

השר לשעבר ח״כ גדעון סער בתגובה להחלטת ועדת שרים לחקיקה לדחות את הצעת החוק שהגיש בכנסת הקודמת לפיקוח אלקטרוני: ״החלטת ועד״ש לחקיקה לדחות בפעם ה-2 את קידום חוק האיזוק האלקטרוני היא חסרת אחריות. מדובר בהצעת חוק מאוזנת שגובשה לאחר עבודת מטה ארוכה של כל גורמי המקצוע. הכנסת הקודמת אישרה אותה פה אחד בקריאה 1 ללא כל התנגדות. הסחבת, בשל גחמה של בן גביר, מבטאת אדישות לחיי אדם".

יו"ר נעמת, חגית פאר: ״הצעת חוק הפיקוח האלקטרוני כ״כ חיונית ולנשים אין יותר זמן לחכות.  הממשלה גם גוררת רגלים עם ההצעה הממשלתית שעברה בקריאה ראשונה בהסכמה בכנסת הקודמת, וגם שמה רגלים לנסיונות של האופוזציה לקדם את הנושא.  מתי יבינו במדינת ישראל שלא מדובר כאן בעניין של קואליציה או אופוזציה.  מתי יפסיקו לגרור רגלים על חשבון נשים וילדים שנאלצים להמשיך להסתתר במקלט ולחיות בפחד. עצוב מאוד שגם הצעת חוק שכל תכליתה להגן על קורבנות האלימות, הופכת להיות כלי ניגוח ונשים וילדיהן ממשיכות לשלם את המחיר״.

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת "משפחה חדשה": "ההחלטת ועדת השרים לחקיקה  להתנגד לחוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים היא נדבך נוסף בפגיעה של הקואליציה בנשים, ומחייבת להדליק את כל הנורות האדומות. במקום לשים אזיקים על גברים אלימים, הקואליציה דואגת לשים אזיקים על הנשים ולהגביל אותן בכל התחומים:  בתקופה קצרה בלבד הקואליציה העבירה את הרחבת הסמכויות של בתי הדין הרבניים. בתי דין הידועים באפליית נשים.  מקדמת אפשרות של אפליה כלפי נשים. פוגעת בלימודי מגדר. פוגעת בהכרה במקצועות הנחשבים "נשיים". ניסתה להפוך נשים בלבוש לא צנוע לעברייניות. ומדובר בתקופה של חודשיים בלבד. התנהלות הקואליציה והחקיקה אותה היא מובילה מכוונת  לפגיעה  בזכויות נשים וזוגות שהושגו במאמץ רב ובמאבקים של שנים. חלקן זכויות שאינן מעוגנות בחוק אלא בפסיקות בתי המשפט.  חקיקה שבמבנה הקואליציוני הנוכחי,  ועל רקע הרפורמה המשפטית, עלולה לעבור ולהצעיד את מדינת ישראל עשרות שנים אחורה".

כאמור, ועדת השרים לחקיקה דנה בהצעת החוק לאיזוק אלקטרוני לגברים שהוצא נגדם צו הרחקה מבנות זוגם, כדי למנוע מהם להפר את הצו. הצעת החוק עברה כמה גלגולים ומתכונות שונות בעשור האחרון, כאשר בכל פעם מחדש היא לא זכתה לקבל את אישור הממשלה. הוועדה דנה בנושא, למרות דרישתו של בן גביר לקבל זמן נוסף "לבחינת הסוגיה".

כזכור, השר בן גביר כינס בשבוע שעבר דיון בנושא במשרדו, והודיע כי הוא מתנגד לחוק במתכונתו המקורית משום שהוא עשוי ליצור פתח לתופעה של תלונות שווא של נשים נגד גברים. עוד הודיע בן גביר כי הוא בוחן אפשרות להחיל את החוק רק על גברים שהורשעו בתקיפת בנות זוגם לפחות פעמיים בעבר.

למרות זאת, ואף שהוועדה קבעה ביום ראשון האחרון כי הדיון בחוק יידחה בחצי שנה - צפויים חבריה דנו בה היום, ייתכן כי בעקבות הלחץ מהציבור ומארגוני הנשים, ולאחר עוד רצח של אישה בסוף השבוע האחרון.

הצעת החוק, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, שייכת לשר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי), שפנה לחברי הוועדה ואמר כי "עבודת המטה ליישומה של ההצעה כבר הושלמה. בכוחה להציל חיים. אנא אל תעמדו מנגד".