הצעת החוק הקובעת כי בית המשפט העליון לא יורשה לקיים ביקורת שיפוטית על מינוי שרים, עברה הערב (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

החוק מציע לקבוע שבית משפט, לרבות בית המשפט העליון, לא יידרש, במישרין או בעקיפין, לכל עניין הנוגע למינויו של שר או להעברה מכהונה של שר, למעט התקיימותן של הוראות סעיף 6 לחוק יסוד הממשלה במינוי.

עוד מוצע לקבוע שבעת כינון הממשלה רשאי ראש הסיעה הגדולה שאינה נמנית עם הסיעות שירכיבו את הממשלה לבקש שהכנסת תצביע על אישור של לא יותר מרבע ממספר השרים המיועדים, אם לדעתו יש ספק אם מתקיימים לגביהם תנאי הכשירות לפי סעיף 6 לחוק היסוד; אם החליטה הכנסת לאשר את בקשתו של ראש הסיעה הגדולה, לא יתמנה אותו אדם לשר גם אם הביעה הכנסת אמון בממשלה.

מוצע גם שבצירוף שר לממשלה יהיה רשאים ארבעים חברי הכנסת לדרוש שראש הממשלה יודיע לכנסת אם מתקיימים לגבי השר תנאי הכשירות לפי הוראות סעיף 6 לחוק היסוד שפורטו בדרישה. 

בנוסף מוצע לקבוע שהכנסת תהיה רשאית בהחלטה של רוב חבריה להעביר שר מכהונתו, לפי המלצת ועדת הכנסת לפי דרישה של ארבעים חברי הכנסת לפחות; שר שהועבר מכהונתו כאמור לא יוכל להתמנות שוב לשר או לסגן שר במהלך כהונתה של אותה כנסת. לבסוף מוצע לקבוע שתנאי הכשירות שחלים על השרים יחולו גם על סגני השרים. כמו כן מוצע לקבוע תנאי כשירות נוסף, לפיו לא יתמנה לשר מי שטרם מלאו לו 21 שנים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות ב'ליבת הפעילות הדמוקרטית'. בהתאם לסמכותה, קבעה הרשות המכוננת הסדר שלילי, ובו רשימה סגורה של תנאים לכשירותם של שרים לכהן כחברים בממשלה".

ח"כ אופיר כץ הציג את ההצעה ואמר: "אנו מאמינים שההצעה תחזק את מעמדה של הרשות השופטת, שתשוב ותתמקד באותם תחומים בהם יש לה עדיפות ויתרון על פני הרשויות האחרות, ולא תסיג את גבול הרשות המחוקקת. 

אני חושב שהתיקונים הרבים להצעת החוק, התהפוכות שעברה לאור הערות הייעוץ המשפטי והערות שנשמעו באולם הוועדה, ממחישות את החשיבות הרבה של הדיון הפרלמנטרי שקיימנו, את הרצינות בה לקחנו כולנו, כל חברי הוועדה, את המשימה שלנו כחברים ברשות המכוננת הישראלית."

ח"כ גדעון סער: "מה מניע את כל התיקונים האלה? האם זו ראייה קונסטיטוציונית רחבה, איזה תובנות עמוקות לשיפור ולשינוי שיטת הממשל שלנו? רק אינטרסים אישיים. החוק שאנחנו דנים עכשיו – מטרתו שקופה, לנסות לדאוג לאדם אחד שבג"ץ פסל את מינויו לשר, בכל זאת להתמנות לשר, על אף הפסיקה".