השר איתמר בן גביר טען היום (שלישי) בנאום שנשא בנאומו בטקס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל כי "בימים האחרונים אנו שומעים קולות של מי שמתבלבלים למי כפופות זרועות הביטחון בישראל". 

אחרי דבריו של אמסלם: הוא והמפכ"ל נפגשו כדי "ליישר את ההדורים ביניהם"
לאחר דבריו על המפכ"ל: פנייה ליועמ"שית לפתוח בחקירה פלילית נגד אמסלם

בדבריו אמר כי "זכינו שאחרי אלפים שנות גלות, הקמנו מדינה משלנו יהודית ודמוקרטית עם גופים חזקים כמו צה"ל, שב"כ מוסד המשטרה, שב"ס ומכבי האש, אולם המפתח שגופים אלה יצליחו ויהנו מאמון הציבור הוא שהם יקיימו מדיניות הדרג שנבחר".

הוא הוסיף וטען: "בימים האחרונים אנו שומעים קולות של מי שמתבלבלים למי כפופות זרועות הביטחון בישראל. במדינה דמוקרטית החוקים ברורים מאוד: פקודת המשטרה קובעת שהמשטרה נתונה למרות הממשלה כמו שחוק יסוד הצבא קובע שהצבא נתון למרות הממשלה".

"בימים אלה, יש כאלה שמבקשים לשנות את הכללים, מפעילים לחץ, מנסים לגרום למשטרה לאכוף את החוק בצורה לא שוויונית, להשפיע פוליטית על קבלת החלטות,  להסית נגד ממשלת ישראל הנבחרת ואפילו לפלג את המשטרה מבפנים, אולם אנחנו נעמוד על המשמר ולא נאפשר פגיעה בשלטון החוק, בעקרונות היסוד של השיטה ובעובדה כי הדרג הנבחר הוא הוא שמתווה מדיניות והמשטרה נתונה למרות הממשלה – זה א.ב. במשטר דמוקרטי וכשלא מקיימים את זה לא פלא שאמון הציבור נפגע", טען בן גביר.

"חשוב לי לנצל את הבמה כדי לומר לכולכם ולכל שוטרי משטרת ישראל והסוהרים שאני עומד מאחורי ההבטחה שלי לתוספת תקציב של תשעה מלייארד שח למשרד ולגופיו, כפי שסכמתי עם רוה"מ ועם שר האוצר, ובצורה פשוטה וברורה: אנחנו נעלה את המשכורות של השוטרים עד דרגת פקד באופן דרמטי כפי שהתחייבנו".

"השבוע מתחיל חודש הרמדאן, ואין לי ספק שאנחנו יודעים ומבינים ששמחת חג מבורכת מאוד, אך פגיעה לאומנית, הסתה, טרור נגד יהודים – הם קו אדום שצריך לסכל אותו. "כל אלו דורשים וידרשו מכם, המשך השקעת מאמצים. אני משוכנע שהיחידות המצטיינות, יהוו השראה עבור אחרות ועבור כולנו, בארגון החשוב, האחד והיחיד הזה.

"אני פועל עבורכם יום ולילה, לחזק אתכם, לעטוף אתכם ולגונן עליכם. שמתי את כל יוקרתי הפוליטית על השולחן עבורכם. מנגד, דרישה אחת לי אליכם, מימוש מלא ומוחלט של מדיניותי. יחידה מצטיינת היא יחידה שמבינה את מדיניות השר, את דרישות והנחיות המפכ"ל והפיקוד הבכיר ומממשת אותם הלכה למעשה"