תנועת אומ"ץ פנתה לראש הממשלה על-מנת שיורה לתקצב תוכנית חומש שגובשה כבר ב-2017 אך לא יושמה. בשנים האחרונות פנתה תנועת אומ"ץ כמה וכמה פעמים לממשלות ישראל ולגורמים המופקדים על אכיפת החוק, בתביעה כי יפעלו בהתאם לסמכויותיהם על-מנת להגן על נשים מפני אלימות.

בתנועה החליטו לא להרפות מהדרישה לפעול באופן נחרץ נגד אלימות כלפי נשים. ראשי אומ"ץ, פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, פנו לראש הממשלה נתניהו, לשר לביטחון לאומי בן גביר ולשורת בכירים נוספים, בתביעה כי התוכנית נגד אלימות במשפחה תיושם סופסוף.

בשנת 2017 אימצה הממשלה תוכנית חומש על בסיס המלצות מומחים. נתניהו הצהיר על מחויבותו למאבק בפגיעה בנשים, אולם החלטת הממשלה לא כללה קביעת מקורות לתקציב עבורה – ולכן מאז הוקצו למימושה רק 50 מיליון ש"ח במקום 250 מיליון ש"ח. התוצאה העגומה: בשנת 2022 נרצחו 24 שנים, וגם השנה הרשימה המחרידה מתארכת עוד ועוד.

תנועת אומ"ץ מנסה כאמור בכל כוחה לשנות את המצב: כך למשל כבר ב-2019 התנועה דרשה את העברת התקציב הדרוש ליישום תוכנית החומש החשובה – אך לשווא. פליצ'ה פלד ביקש להדגיש כי "נשים נפגעות ונרצחות בשל היעדר תקציב לתוכנית שכבר אושרה. על משרד האוצר להעביר מידית את התקציב למלחמה באלימות כלפי נשים".

בנוסף דורשת תנועת אומ"ץ מנתניהו להקים באופן בהול ועדה ממשלתית, משותפת למערכת המשפט, מערכת האכיפה, שירותי הבריאות, שירותי הרווחה ומערכת החינוך. "יש להילחם בנושא מהיסוד. לחנך את החברה, להתריע קורבנות פוטנציאליים ולהרתיע אנשים בעלי נטיות אלימות". באומ"ץ מקווים כי הממשלה תיענה לדרישות ותמלא את חובתה כלפי נשות ישראל, כך שדריה לייטל ז"ל תהיה הקורבן האחרון של אלימות במשפחה.