בתום יממה שבה נעצרו למעלה מ-100 מפגינים נגד הממשלה, סירב היום (שישי) שופט בית משפט השלום מריו קליין לשחרר ממעצר חשוד בהפרת סדר ופגיעה בסמלי שלטון. בהתייחסות חריגה ציין קליין בהחלטתו: "מדינת ישראל מתמודדת עם אידיאולוגיות איסלמונאציות שמאיימות להשמידה".

"השפן הקטן" עשרות הפגינו מול ביתו של גלנט; גורמים בליכוד: "אם ייצא נגד - התאבדות פוליטית"
נתניהו לא קרא לעצור את החקיקה: "החוק לשינוי ועדת שופטים יעלה בשבוע הבא"
יאיר לפיד סירב להצטרף לקריאת רגב להשהות את המחאה ביום העצמאות 

מחאת ההייטקיסטים בתל אביב (צילום: ללא)
מחאת ההייטקיסטים בתל אביב (צילום: ללא)

החשוד הגיש לבית המשפט מסמכים רפואיים, אך לטענתו של השופט אלו לא מוכיחים כי המשך המעצר יפגע בבריאותו. "(לבקשה) צורף רק מסמך רפואי אחד מלפני שנה וחצי", טען בהחלטתו, והורה לאפשר למשפחת העצור להביא את התרופות הנחוצות לו לבית המעצר. 

הפגנת משפחות שכולות נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת משפחות שכולות נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

לדברי השופט, לא מצא צידוק לשחרר את העצור בטרם יובא לדיון בעניינו, ובטרם הוערכה מסוכנתו. בקשת העצור גרמה לשופט להפליג בזיכרונותיו אל ביקורו הראשון על אדמת פולין, וקרא לאחדות בעם נגד המבקשים להשמידו.

"גם ברגעים הנוראיים בהם הצורר הנאצי כבר החל בהשמדת יהודי אירופה, היהודים עדיין לא היו מאוחדים, הם המשיכו בוויכוחים הישנים. שם חלחלה לי התובנה לפיה אנו כאן בארץ תלויים זה בזה ואם לא נפנים זאת בסוף נהיה תלויים זה לצד זה", חתם את החלטתו. "מדינת ישראל מתמודדת עם אידיאולוגיות אסלמונאציות שמכריזות בריש גלי על תקוותם להשמיד את מדינתנו ולהחריב את שארית הפליטה שהתרכזה כאן. אל לנו לתת להם יד בכך".