יממה לאחר שהודיע כי קיבל אישור להקמת המשמר הלאומי בתמורה לתמיכה בדחיית חקיקת הרפורמה המשפטית, נפגש היום (שלישי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם מפכ"ל המשטרה. בפגישתם דן השר עם רנ"צ יעקב שבתאי בפרטי התוכנית, והשניים סיכמו כי משטרת ישראל תציג לשר מתווה להקמת המשמר הלאומי.

בכיר במשטרה מזהיר מהכפפת המשמר הלאומי לבן גביר: "תהיה התנגדות חריפה"
אושר בכנסת: חיפוש בבתי חשודים באחזקת נשק - ללא צו משפטי
לשכת בן גביר טענה שמפגינים פרצו לביתו; המשטרה: זה לא קרה
 
  

רימוני הלם ופרשים בהפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
רימוני הלם ופרשים בהפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר היום, הבהירו גורמים בכירים במשטרה כי צפויה התנגדות חריפה מצד הארגון למהלך. גורם בכיר במשטרה הסביר בשיחה עם מעריב, כי "יש כבר משמר לאומי שפועל תחת מג"ב, ומכיל בתוכו את החטיבות הא-טריטוריאליות, שזה החטיבה הטקטית שמונה 500 לוחמים והחטיבה לביטחון פנים שמונה כ-350 לוחמים, זאת לצד מערך המילואים שלנו שמורכב מ-28 פלוגות כיום. מדובר בכ-3,000 אנשי מילואים, כאשר השאיפה היא להגדיל את מספר הפלוגות ל-44. זרוע נוספת היא מערך המתנדבים, הכולל כ-9,000 מתנדבים, ביניהם 1,000 מתנדבי הפלחוד. הרעיון הוא שלמשמר הלאומי אין גזרה אחת מסוימת. הוא יכול יום אחד להיות בתל אביב, יום אחד בירושלים ויום אחד במקום אחר. הייעוד של המשמר הלאומי הוא לתת ביטחון אישי לאזרחים". 

בהתייחס להעברה האפשרית של המשמר הלאומי תחת סמכותו של השר בן גביר, מתריע הגורם הבכיר במשטרה: "זה על הפנים. עדיין לא ברור איך זה ייראה בדיוק, אבל אפשר להניח שתהיה התנגדות חריפה בצמרת המשטרה למהלך כזה. בשביל להקים ארגון חדש ולתת לו סמכויות צריך לעשות חקיקה. אני לא יודע אם השר בעצמו יודע באיזו פלטפורמה הוא ירצה להפעיל את זה. אף אחד עד עכשיו לא הציג תכנית מסודרת מלבד התכנית הקיימת, שחסרים לה משאבים ותקציבים כדי להמשיך לממש אותה".