חברת הכנסת אפרת רייטן ('העבודה') הגיבה היום (שני) על הדרת חברי מפלגתה מניסיון ההידברות והפשרה בבית הנשיא בתכניתם של אריה אלדד ורוני בר־און ב-103FM, ואמרה כי "גם בשבוע שעבר, כשהתקיימה הפגישה הראשונה, היא הייתה רק עם 'יש עתיד', 'המחנה הממלכתי' והקואליציה. נפגשו באופן פרטני והבנו את המורכבות, לרוב דובר על המנגנון, על איך לעשות את זה".

נמשכים מאמצי ההידברות: נשיא המדינה נפגש עם נציגים מהאופוזיציה

עוד המשיכה והוסיפה באותו נושא: "אני ערה למורכבות הגדולה בתוך האופוזיציה כמו גם בתוך הקואליציה, זה לא במקרה שנוספו לשם שמות חדשים כנציגי הקואליציה. מבחינת המנגנון זה אירוע בפני עצמו, איך, תוך כמה זמן, האם יו"ר האופוזיציה צריך להיות בעל זכות הדעה, יש הרבה שאלות שנותרו פתוחות". 

לסיום, הדגישה: "לא באנו מתוך מקום בו דעתנו אינה נחשבת. המקרה הזה הוא באמת מורכב מבחינת ריבוי הצדדים, קוצר הזמן, המשימות וגם הנסיבות האובייקטיביות בחוץ. יש כאן הרבה מאוד זמן, והרבה דברים במשוואה שכולנו ערים להם וצריכים לתת עליהם את הדעת. הסוגיות עצמן לא חדשות, כולנו יודעים מהן, דנו בהן מא' ועד ת'". 

במקביל, גם חברת הכנסת קטי שטרית ('הליכוד') התייחסה בתכנית לניסיונות ההידברות והביעה אופטימיות: "חזרתי מעודדת, הייתה שם אווירה מאוד טובה ורגועה, תרבותית, עם קצת הומור מדי פעם. לא היה אדם אחד שלא חשב שצריכים שינויים, כל אחד הציג את עמדתו, היו בעיקר הסכמות. אני חושבת שכן יש בשורה, שוכנית העבודה שהתווינו, הגענו לסוג של תוכנית עבודה. יישב הצוות המשפטי שייצוק תוכן מקצועי בחול המועד. קבענו שלא תהיה מריחה, לא ימשכו את זה הרבה מאוד".

שטרית אמרה כי מיד לאחר פסח יתקיימו דיונים מרתוניים: "לא נרפה גם אם זה יימשך אל תוך הלילה, יש פה עניין של לב שלם ונפש חפצה. עם ישראל לדורותיו חי עם מחלוקות פנימיות. יש פה עניין של רצון עז לסיים את הדיון, ראש הממשלה באמת ובתמים רוצה בהסכמות, עניין אחדות העם חשוב, שחס וחלילה לא תהיה פה מלחמת אחים ושפיכות דמים. זה לא משהו רחוק מהמציאות. גם לכם בתקשורת יש אחריות, תורידו את הלהבות, תפעלו לאחדות העם, אין לנו עם אחר".