הממשלה טענה כי סמכותה להפסיק את כהונת היועץ המשפטי לממשלה מעוגנת בחוק שירות המדינה ובחוק הפרשנות, וכי ניסיון בית המשפט לכפות את המשך כהונתה הוא "מצב אבסורדי הפוגע בזכותה לבחור את עורך דינה".
במכתב הוזכרו גם תקדימים, בהם הפסקת כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה יצחק זמיר בשנת 1986, וכן מקרים בהם ממשלות שינו החלטות קודמות בהליכי מינוי. הממשלה ציינה כי קיימים חילוקי דעות מהותיים וממושכים עם בהרב מיארה, באופן המונע שיתוף פעולה יעיל, וכי צו ביניים שיאפשר את המשך כהונתה הוא "בלתי ישים" ואינו יכול לפתור את המשבר.