רוטמן תהה בפתח השיחה: "אני חייב לומר, אני לא ממש מצליח להבין מה יש לשלוח לפשרה עם היועמ"שית. כל בר דעת מבין שהיא בניגוד עניינים, על מה יש לנהל איתה שיח על פשרה?".
"אולי תתפלאו, לגיטימי שבית המשפט יפסוק האם אשר קולה הוא המתאים, האם תהיה התנגשות עם חוק הנציב. יש טיעונים שאפשר לדון בהם, אבל מאוד ברור שיש ניגוד עניינים, וצריך למנות מישהו אחר. עניין המינוי הוא בסמכות שר המשפטים וזהו. גם כאשר השופטים מציעים הצעה הם כפופים לחוק".
לדבריו של רוטמן, "יכול להיות שצריך חקיקה מהירה בנושא הזה. אם הייתי מחוקק מהר יותר, יכול להיות שהיינו יכולים לפתור הבעיה. איך מוצאים פתרון לפלונטר הזה? זאת באמת בעיה. גם אם הסמכות במלואה של יריב לוין, אתה צריך למצוא אדם שעומד בקריטריונים".
"הבעיה האמיתית היא מבחינת הפרדת הרשויות - לא יכול להיות ששופטים ימנו תובע, תובע הוא חלק מהרשות המבצעת", טען.
לסיום נשאל האם נכון שאיש פוליטי ימנה תובע לתיק ספציפי, ועל כך השיב: "אני חי בשלום עם שיטה שבה תובע הוא נבחר ציבור בעצמו, כמו בארצות הברית, או שהוא ממונה על ידי הממשלה", השיב רוטמן. "עובדה שתובע כללי הוא בגדר מושג יסוד בכל המדינות למעט מדינת ישראל".