"יש הרבה מועמדים ראויים. שר המשפטים וראש הממשלה צריכים להוביל את הנושא. יש לנו ועדת איתור בגלל שהתברר שמינוי יועץ לפעמים נופל לקנוניות אז צריך פה בקרה ופיקוח. לדעתי עולים שלושה מועמדים שלאף אחד מהם אין יתרון בתחום הפלילי ואני מהצד שלי, הפרשנות שלי היא שגדעון סער נאמן לתוכניתו ומתכוון מיד אחרי המינוי להוביל את פיצול תפקיד היועמ"ש. אין כמעט הסבר אחר למה וזה אולי מסביר למה ניזרי לא עלה. אני לא מתנגד לזה כשזה בא ממניעים טובים. אם יש מחשבה לעשות משהו שיועיל למערכת ויוסיף בקרות וכוח למערכת, אני לא שולל את זה על הסף. שלושת המועמדים שהועלו לישורת האחרונה הם בלי ניסיון כזה אז זה מוביל אותי למסקנה הזו", הסביר המשנה לפרקליט המדינה לשעבר.
"אנחנו צריכים לתת אמון במערכות האכיפה, כמובן שצריך לבקר אותן אבל להשמיע טענות כל כך מופרכות? מנדלבליט מנע במו ידיו מינוי של פרקליט מדינה זמני וניסיונות לסכסך ולפלג בתוך הפרקליטות מצד ראש ממשלה שהוא נאשם. זכינו שעמד אדם הגון וישר בראש המערכת הזו כל השנים האלו ובלם את הדברים. יש שיבקרו אבל כשכל אחד יגיע למעמד הזה ולתפקיד הזה נראה אותו", המשיך.
לדבריו, מנדלבליט שירת את מדיניות הממשלה שבחרה בו לתפקיד: "לראש ממשלה ולשר משפטים צריך להיות משקל רב בבחירת יועמ"ש ומנדלבליט היה כזה. הוא נבחר ולדעתי הוא גם שירת את המדיניות שרצו שהוא ישרת. הוא נתן גיבוי מלא לפעולות הממשלה. מנדלבליט היה משפטן נתן גיבוי מלא למדיניות הממשלה ולמעשה מחק את האשמה שיועמ"שים פוגעים במשילות. הוא נתן גיבוי מלא של שתי ממשלות שונות".
"אני לא חושב שלפרקליטות יש פחות אמון ממערכות אחרות. אנחנו חייבים בעידן שאין אמון בשום מערכת. אף אחד לא מאמין פה לשום דבר וזה נורא. צריך לאט לאט לנסות לשקם את האמון עם הפוליטיקאים. הם בתחושת רדיפה ומה שהם מרשים לעצמם להגיד על הפרקליטות משפיע מאוד. חלק גדול מאובדן האמון בפרקליטות התחיל בתקופת אולמרט, מרגע שהפרקליטות העזה להעמיד לדין גם אנשי כוח וגם אנשים בתחום העסקי והפוליטי התחילה התגייסות גם של התקשורת וגם של הפוליטיקאים לנגח את המערכת בצורה לא הוגנת ושיטתית. צריך לנסות לבנות אמון מחדש ולנסות להבין שביקורת כן אבל התקפות לא, סיכם עו"ד שפר.