מסכת הפנים השנואה על רוב הישראלים, כבר הייתה נפוצה במדינות במזרח אסיה עוד לפני שנגיף הקורונה פרץ אל חיינו אי שם בשנת 2020, ותושבים רבים עטו אותה כדי להילחם במחלות עונתיות וקדחת השחת. השימוש במסכות זינק לאחר שעטייתן הפכה להנחיה רשמית של ממשלות העולם - עם העלייה בתחלואה.

לאחר שהממשלות הסירו סוף סוף את החובה לעטות מסכות במקומות ציבוריים, היו כמה אנשים שהבינו כי הם דווקא שכחו איך להתנהל בלעדיהן. "לא הפעלתי מספיק את שרירי הפנים שלי במהלך המגפה", אמרה הימאורי יושידה בת ה-20 ל-Sky news. כעת, היא שכרה את שירותיה של "מדריכת חיוך" כדי להתכונן לחזרה לשוק העבודה של יפן.

המסכות היו חלק בלתי נפרד מחיינו עד לפני שנה (צילום: אינג'אימג')
המסכות היו חלק בלתי נפרד מחיינו עד לפני שנה (צילום: אינג'אימג')

אנשים ביפן שהתרגלו לעטות מסכות פנים בזמן מגפת הקורונה, נרשמים כעת לשיעורים פרטיים לחיוך, שם ילמדו איך לחייך שוב לאחר שלדבריהם, לא הפעילו את שרירי הפנים כתוצאה מהשימוש בהן. יושידה וחבריה לכיתה, רובם בשנות ה-20 לחייהם, לומדים אצל קייקו קוונאו, מורה ל"חינוך לחיוך". ה-Sky news דיווח כי ביפן נראתה עלייה של פי ארבעה בביקוש לשיעורי חיוך, כשמפגש בודד עולה כ-7,700 ין (55 דולר). 

שיעורים פרטיים לחיוך, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
שיעורים פרטיים לחיוך, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

סקר שנערך על ידי השירות הציבורי NHK בחודש מאי, הראה כי 55% מהיפנים עדיין עוטים מסכות באותה תדירות כמו שהיו בתקופת ההנחיות הממשלתיות, כאשר רק 8% חדלו לחלוטין.