גיל המעבר הוא תקופה בחייה של אישה, המסמנת את סוף שנות הפוריות שלה. אמנם מדובר בתהליך טבעי ונורמלי, אך הסימפטומים הנלווים לגיל המעבר עלולים לעיתים קרובות להיות מאתגרים ומפריעים לחיי היומיום. עם זאת, ישנן דרכים שונות להקל על הסימפטומים הללו ולהפוך את השלב הזה לנוח יותר. במאמר זה, מביאים המומחים של חברת אמורפיקל עצות מועילות שיכולות לעזור לכן להקל על הסימפטומים של גיל המעבר ומציעים לכן כיצד לדאוג לבריאות שלכן עקב השינויים הגופניים והרפואיים שעלולים להתרחש.

הביני את הסימפטומים: הצעד הראשון בניהול גיל המעבר הוא לקבל הבנה מקיפה של התסמינים שעלולים להופיע. תסמינים אלו יכולים להשתנות מאישה לאישה אך לרוב כוללים גלי חום, הזעות לילה, מצבי רוח, נדודי שינה, יובש בנרתיק, ירידה בחשק המיני ועייפות. על ידי זיהוי והכרה של תסמינים אלה, את יכולה להכין את עצמך טוב יותר ולהיות מודעת אליהם כשהם מופיעים.

גיל המעבר (צילום: אינג'אימג')
גיל המעבר (צילום: אינג'אימג')

היעזרי בייעוץ רפואי: התייעצות עם איש מקצוע בתחום המתאים כגון גינקולוג או אנדוקרינולוג, היא חיונית בשלב זה. הם יכולים להעריך את המצב הספציפי שלך ולספק המלצות מותאמות אישית כדי להקל על הסימפטומים שלך. הם עשויים להציע טיפול הורמונלי חלופי (HRT) או טיפולים אלטרנטיביים, בהתאם להיסטוריה הבריאותית ולהעדפותיך. חיוני לעבור בדיקות סדירות כדי לעקוב אחר הבריאות הכללית שלך ולדון בכל חשש שיש לך.

שמרי על אורח חיים בריא: אימוץ אורח חיים בריא יכול להפחית משמעותית את חומרת ותדירות תסמיני גיל המעבר. התמקדי בתזונה מאוזנת הכוללת מגוון פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. הימנעות ממזונות חריפים, קפאין ואלכוהול יכולה לעזור למזער גלי חום והזעות לילה. פעילות גופנית סדירה, כגון הליכה, שחייה או יוגה, יכולה לשפר את מצב הרוח, להגביר את רמות האנרגיה ולסייע בניהול משקל. בנוסף, תרגול טכניקות להפחתת מתח כמו מדיטציה או תרגילי נשימה עמוקה יכול לקדם הרגשה כללית טובה יותר בצורה משמעותית.

הקפידי על שתיה: שתיית כמות מספקת של מים במהלך היום היא חיונית, שכן גיל המעבר עלול להגביר את הסיכון להתייבשות. לגמי מים באופן קבוע והגבילי את צריכת המשקאות הממותקים. הקפדה על שתיה מספקת יכולה לעזור לווסת את טמפרטורת הגוף, להפחית את היובש ולתמוך בבריאות הכללית.

שתיית מים (צילום: אינגאימג)
שתיית מים (צילום: אינגאימג)

להתלבש בנוחות: לבישת בגדים רפויים ונושמים מבדים טבעיים כמו כותנה או פשתן יכולה לעזור בטיפול בגלי חום והזעות לילה. לבוש בשכבות יאפשר לך להתאים בקלות את הבגדים בהתאם לתנודות הטמפרטורה בגופך.

תרגלי שינה טובה: הפרעות שינה הן תלונה נפוצה במהלך גיל המעבר. צרי שגרת שינה מרגיעה וסביבת שינה נוחה על ידי שמירת חדר השינה שלך קריר, חשוך ושקט. מומלץ להגביל את זמן המסך לפני השינה, מכיוון שחשיפה לאור כחול עלולה לשבש את דפוסי השינה. במידת הצורך, ניתן להשתמש בכריות קירור וכן במצעים מבד טבעי, נושם ונעים.

טיפולים אלטרנטיביים: נשים רבות מוצאות הקלה בתסמיני גיל המעבר באמצעות טיפולים אלטרנטיביים. אלה עשויים לכלול תוספי צמחים כמו קוהוש שחור, שמן נר הלילה או תלתן אדום. עם זאת, חיוני לדון באפשרויות אלה עם הרופא המטפל שלך לפני שילובן בשגרה שלך, מכיוון שהן יכולות לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות או להיות להן תופעות לוואי אפשריות.

גיל המעבר (צילום: יחצ)
גיל המעבר (צילום: יחצ)

תמיכה רגשית: אין להתעלם מההשפעה הרגשית והפסיכולוגית של גיל המעבר. פני לחברים, בני משפחה או קבוצות תמיכה כדי לשתף בחוויות שלך ולקבל תובנות חשובות. תמיכה רגשית יכולה לעזור המון עם האתגרים של גיל המעבר ולסייע לך לעבור אותו בקלות.

מצבים רפואיים שעלולים להשתנות וכיצד לטפל: בנוסף לתסמיני גיל המעבר, נשים העוברות שלב מעבר זה צריכות להיות מודעות לסיכון המוגבר למצבים בריאותיים מסוימים. במהלך גיל המעבר, שינויים הורמונליים יכולים לתרום לסבירות גבוהה יותר לפתח מצבים כגון אוסטאופורוזיס (דלדול מסת עצם), מחלות לב וכלי דם, עלייה במשקל, סוכרת וסוגי סרטן מסוימים. מומלץ להיות במעקב מול הרופא המטפל ולבצע את הבדיקות הנדרשות.

מניעה והאטה של אוסטאופניה ואוסטאופורוזיס: עקב הפסקת המחזור ועצירת ייצור הורמון האסטרוגן בגיל המעבר, מואצים תהליכים של פירוק מסת עצם, ועל כן נשים בגיל המעבר עלולות לסבול מאוסטאופניה, ולאחר מכן אף מאוסטאופורוזיס. מחלות אלו הן חלק מתהליך ההזדקנות ועד לא מזמן המלצת הרופאים היתה להתחיל ליטול תוסף סידן. כעת כדאי להכיר את פריצת הדרך של אמורפיקל, המספקת פתרון ייחודי בתחום.

גיל המעבר (צילום: יחצ)
גיל המעבר (צילום: יחצ)

קפליות דנסיטי ואבקת  ph דיירקט

מאחורי הפיתוח של קפליות דנסיטי ואבקת ph  דיירקט עומדת הטכנולוגיה פורצת הדרך שפותחה על ידי חברת אמורפיקל, מפתחת סדרת מוצרי אמורפיקיור. טכנולוגיה זו מחקה את מנגנון הייצור הטבעי של סידן קרבונט אמורפי המצוי בסרטני הנהר הכחולים. באמצעות תהליך ייחודי במעבדות, המוגן בפטנט, הצוות שכפל בהצלחה את מנגנון ייצור הסידן של סרטנים אלו, וכתוצאה מכך נוצר סידן קרבונט אמורפי (ACC) יציב ובטוח לנטילה של בני אדם. מחקר שנערך בבית החולים איכילוב הראה שסידן קרבונט אמורפי, נספג עד פי 4.6 טוב יותר מתוספי סידן אחרים. בנוסף, נמצא שהוא מסיס פי 120 יותר, מה שהוביל לשיפור היעילות. הפיתוח כולל מנגנון המוגן  בכ-180 פטנטים שבו רכיב הקרבונט יכול לספוג יוני מימן בתנאים חומציים, ולהפוך למולקולת ביקרבונט. מנגנון ייחודי זה מסייע באיזון רמות החומציות מקומית והפחתת הדלקתיות בכל הגוף. במחקרים של העת האחרונה, נראו עדויות של תהליכים דלקתיים במצב של פירוק עצם. לכן, צריכת סידן קרבונט אמורפי שונה במהותה מצריכה של סידן גבישי, כי היא מספקת פתרון ממוקד לדלקתיות הנוצרת בעצם.

מוצר בהתאמה אישית: קפליות דנסיטי הן קפליות לבליעה ואילו אבקת ה- Ph  דיירקט ניתנת בנטילה תת לשונית. כל אחת יכולה לבחור מה דרך הנטילה המועדפת עליה. בנטילה תת לשונית ישנו אפקט מהיר יותר של ספיגה מהירה למחזור דם, צורת נטילה זו יכולה להתאים לנשים הסובלות גם מדלקות כרוניות.

לסיכום, חשוב להתייעץ עם  הרופא ועם אנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבל ייעוץ מותאם אישית המבוסס על ההיסטוריה הרפואית הספציפית שלך וצרכיך האישיים. על ידי התייחסות לתסמיני גיל המעבר וניהול סיכונים בריאותיים פוטנציאליים במקביל, נשים יכולות לנווט את השלב הזה של החיים בנוחות רבה יותר וברווחה כללית.