האסטרופיזיקאי אבי לייב, מצפה לקבל את תוצאות בדיקות שברי המטאור שהגיעו לכדור הארץ בשנת 2014 - תוך חודש כשלדעתו, מדובר בספינת חלל שהגיעה ממקור חוצני. צוות המחקר שלו נעזר במזחלת מגנטית שמטרתה לשחזר 750 פיסות מתכת מקרקעית הים מול האי מאנוס, פפואה ניו גינאה, שם לדבריו, התפוצץ העב"מ באוקיינוס השקט, כך לפי ה"דיילי סטאר".

לייב אמר בריאיון לרשת הבריטית כי הוא וצוותו עובדים כעת בארבע מעבדות שונות ברחבי העולם כדי לקבוע האם מקורם של הממצאים הוא מטכנולוגיה שאינה מוכרת לאנושות והאם הגיעו מחוץ למערכת השמש. אינדיקציות מוקדמות העלו כי השברים שונים באופן יוצא דופן מכל סלע חלל שאותר בעבר על ידי בני האדם. עוד הוא טען כי זו יכולה להיות ההוכחה המדעית הראשונה לכך שחללית בין-כוכבית מתוצרת חייזרית נחתה על כדור הארץ.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

האסטרופיזיקאי בן ה-61, פרופסור ישראלי-אמריקאי לפיזיקה תאורטית ולאסטרופיזיקה וראש המחלקה לאסטרונומיה של אוניברסיטת הרווארד, אמר כי זהו בהחלט יהיה המגע הראשון אי פעם של האנושות עם חייזרים. "יש סיכויים גבוהים שמדובר בחללית וזו הסיבה שהחלטנו לחקור את הנושא. החומר ממנו עשוי המטאור הוא חריג".

הוא הסביר כי המטאור בגודל של לא יותר ממטר אחד בשם IM1 - זוהה על ידי לווייני ריגול אמריקאים כשנכנס לאטמוספירה של כדור הארץ ב-8 בינואר 2014. סלע חלל זה עמד בלחץ האטמוספירה באופן מפתיע, מה שהיה אמור להשמיד כל מטאור רגיל בזמן שהוא "טס" לכיוון כדור הארץ במהירות של 100,215 קמ"ש. "לא רק שהוא היה מהיר מאוד ונע מהר יותר מ-95% מהכוכבים הסמוכים לשמש, הוא גם עשוי מחומר קשיח מאוד - קשה יותר מכל 272 סלעי החלל שנכנסו לקטלוג של נאס"א בעשורים האחרונים. הפרטים הללו העלו את האפשרות שהדבר עשוי ככל הנראה מסגסוגת מלאכותית", אמר לייב לדיילי סטאר.

פרופ' אבי לייב (צילום: רויטרס)
פרופ' אבי לייב (צילום: רויטרס)

החוקרים הצליחו לאתר את הנקודה המשוערת שבה פגע סלע החלל בנחיתתו באמצעות קריאות סיסמוגרפיות, ובילו כשבועיים בביצוע פעולות בקרקעית הים. השברים המתכתיים שנאספו - בקוטר של עד 0.7 ס"מ - מנותחים כעת בגרמניה, בפפואה גינאה החדשה ובשתי אוניברסיטאות מובילות בארה"ב. "אנחנו רגע מלדעת - תוך חודש בערך - ממה עשוי המטאור הזה. אם מדובר בחללית חייזרית, אנחנו נגלה. אני מצפה לחדשות נוספות תוך חודש. זו התקווה", סיכם לייב.