מקרר הוא המוצר החשמלי היחיד שמשק בית לא יכול להתקיים בלעדיו, ולא תמיד אנו מייחסים חשיבות לסוגיות החשובות בבואנו לקנות מקרר חדש, במיוחד כשתדירות ההחלפה של מקררים הינה נמוכה יחסית והמקרר שתבחרו ישמש אתכם שנים לא מעטות. בשנים האחרונות שוק המקררים עשה קפיצה משמעותית והמוצרים שבעבר נהנו ממעמד משעמם של מוצר לבן ששומר לנו על המזון הפכו לחכמים, פונקציונליים ואפילו לפריטי עיצוב לכל דבר.

לכן, לפני שאתם בוחרים את המקרר הבא שלכם, חשוב לבחון מהם הצרכים הייחודיים שלכם ולבצע סקר שוק מעמיק. בדיוק בשביל זה המומחים של Beko ריכזו עבורכם את השאלות החשובות ביותר שחשוב לשים עליהן את הדעת לקראת בחירת מקרר חדש.

כך תוכלו לבחור את המקרר המתאים לכם (צילום: יחצ Beko)
כך תוכלו לבחור את המקרר המתאים לכם (צילום: יחצ Beko)

הגודל הכי קובע 

ראשית, התחילו במדידת השטח הפנוי בחלל המטבח עבור אחסון המקרר– גובה, רוחב ועומק. חשוב מאד - בעת המדידה, הקפידו להשאיר מרווח של כ-5 ס"מ בין הקירות, הארונות וחלקו האחורי של המקרר כדי שיהיה ניתן לאוורר אותו כראוי. מקררים סטנדרטיים מגיעים ברוחב שונה ונעים בין 81-90 ס"מ ועד ל- 91-101 ס"מ. מקררים גדולים מגיעים לרוב ברוחב של 120 ס"מ, מאובזרים בשתי דלתות וכוללים שפע של מקום לאחסון. מקררים מסוג זה יתאימו למשפחות גדולות עם ילדים שצריכות הרבה מקום אחסון במקרר.

מקרר זה יצריך נישה ייעודית שבנויה בצורה מותאמת אליו ולכן אם אתם בעיצומו של תכנון המטבח, תוודאו שאתם מעלים בפני אנשי המקצוע את העובדה שאתם מעוניינים במקרר ברוחב 120 ס"מ, על מנת שיתכננו לכם נישה ייעודית. 

נישה ייעודית, כך תבחרו את המקרר המתאים לכם (צילום: יחצ Beko)
נישה ייעודית, כך תבחרו את המקרר המתאים לכם (צילום: יחצ Beko)

קיבולת

נפח המקרר נמדד בליטרים ונע בין 300 ליטרים לבין 600 ואפילו 700 ליטרים ומעלה, ההבדל ביניהם משמעותי מאוד.  כך לדוגמה, אם בבית מתגוררות שתי נפשות, קרוב לוודאי שנפח של 250-350 ליטרים יספיק. עם זאת, באם מדובר במשפחה עם ילדים רצוי לרכוש מקרר המכיל 500 ליטרים לפחות, פי שניים מהסטנדרט. 

מיקום המקפיא 

השיקול הבא שחשוב לקחת בחשבון הוא מיקום עמדת המקפיא במקרר וכאן כך עומדות שפניכם 4 אפשרויות. הדגם הקלאסי, בו המקפיא ממוקם בחלק העליון של המקרר. זהו בדרך כלל הדגם המועדף על אנשים שניגשים למזון הקפוא בתדירות גבוהה היות ומקרר מקפיא עליון מאפשר נגישות נוחה יותר. בנוסף, הוא מתאים למי שנחוצה לו גמישות במידות המקרר. מחירו נמוך בהשוואה למקרר עם מקפיא תחתון והמחיר כידוע מהווה שיקול מכריע פעמים רבות. לכן לא מפתיע שרבים מוכנים לוותר מעט על נוחות תמורת חיסכון בכסף. 

האופציה השנייה היא מקפיא תחתון שהיא הגרסה ההפוכה של הדגם הקלאסי. אם אתם מסוג האנשים שאוהבים את המקרר "בגובה העיניים", סביר להניח שזה הדגם הנוח ביותר עבורכם. 

האופציה השלישית היא מקרר ומקפיא דלת לצד דלת, האופציה המושלמת למי שאוהב מקרר מאורגן ומסודר. על אף שבתצורה הזו גם המקפיא וגם המקרר צרים יותר מהדגמים האחרים, הם מכילים הרבה יותר מדפים ומאפשרים גישה קלה ונחה למזון טרי וקפוא. 

תצורה נוספת לאופציית דלת לצד דלת היא תצורה של שלוש ולעיתים גם ארבע דלתות, שהפכה לפופולרית ביותר בשנים האחרונות בגלל חלוקת הנפח שהיא מציעה - שני תאי קירור עליונים ושני תאי הקפאה בחלק התחתון. דגם מסוג זה הזה יכול להגיע לקיבולת של עד 800 ליטר ומתאים בעיקר למשפחות גדולות.

מקרר Beko HarvestFresh (צילום: HarvesFresh)
מקרר Beko HarvestFresh (צילום: HarvesFresh)

יעילות אנרגטית – למה זה חשוב?

בשנים האחרונות עלתה המודעות הצרכנית להתייעלות אנרגטית, שמביאה למזעור הצריכה והגברת הנצילות במערכות הצורכות אנרגיה. בסופו של יום, הדבר מאפשר שמירה על הסביבה עם מקרר יעיל במיוחד, אלא גם חיסכון משמעותי בצריכת החשמל. הדירוג האנרגטי מסמל את רמת האנרגיה הנקייה בה מוצר החשמל עושה שימוש בעת פעולתו. הדירוג מצוין בסקאלה של מ-A ל-G כאשר A מסמל מכשיר חשמל יעיל ו-G מסמל מכשיר בזבזני.  לכן, בבואכם לבחון ולהשוות בין המקררים העונים על הצרכים שלכם, בדקו את הדירוג האנרגטי של כל אחד מהם, ואל תשכחו לבדוק גם את צריכת החשמל שלו. 

ללא קשר לדגם המועדף עליכם, וודאו תמיד כי דלת המקרר סגורה כל עוד המקרר אינו בשימוש, זה משפיע על טמפרטורת המקרר, טריות המזון וצריכת האנרגיה.