אסירי בית הכלא Gitarama ברואנדה - אחד מהקטלניים בעולם - נאלצים לאכול גופות של אסירים אחרים כדי לשרוד בו. אנסים, שודדים, רוצחים וכמה מהפושעים האלימים ביותר במדינה כבר עברו בין חומותיו המזוהמות והצפופות של בית סוהר זה.

הכלא שמראהו בלתי נתפס, נמצא בפאתי העיר קיגאלי, בירת רואנדה, והוא נבנה בשנת 1960 כבית דיור לעובדים בריטיים. מאוחר יותר הוא הוסב לבית סוהר שנועד להחזיק כ-400 אסירים באותה התקופה. צפו:

עדיין לא נרשמתם? לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

התנאים המטרידים משאירים את האסירים ללא ברירה, אלא לעמוד בצפיפות כאשר ישנם כ-8,000 כלואים בתוכו למרות שהוא יכול להכיל בין 1,300 עד 3,000 בני אדם. לפי הדיווחים, בשיא קיבולתו, לאחר רצח העם ברואנדה באמצע שנות ה-90, בית סוהר זה הכיל קרוב ל-50,000 אסירים בתנאים קשים, כך לפי ההערכות.

יותר מ-1,000 גברים מתו בכלא זה ב-1995. גם כיום, דווח כי ריח צחנה של צואה ובשר נרקב מגיע למרחק של עד קילומטר משם. צוין כי מספר רב של אסירים עלולים למות מדי יום בכלא Gitarama בעקבות בתנאים הגרועים. כמו כן, דווח כי אין מערכת ביוב, כלומר, על האסירים לפנות את הצואה שלהם בעצמם או לחיות ספוגים בביוב.

המצב הבריאותי גוזל גם הוא מדי יום חיים בין קירות בית הסוהר, כמו גם כנופיות שחופשיות לבצע בו פשעים אכזריים נגד מי שאינו מסכים איתן. אסירים רבים השוהים בבית הכלא עדיין ממתינים למשפט ובינתיים, ארגוני זכויות אדם מחו נגד התנאים המחפירים במשך עשרות שנים אך ללא הועיל. רק ארגון אחד שבסיסו בשוויץ פעל לסיוע לעצורים שהמתינו למשפט כ-16 שנים.

סא"ל צ'ארלס קאיונגה, מפקד Gitarama באמצע שנות ה-90, הודה באופן קורע לה שייתכן וחלק מהאסירים הם חפים מפשע: "הרוב המכריע של הכלואים מורכב כמובן מרוצחים, אך ייתכן שישנם אסירים שלא עשו דבר ושוהים שם במשך שנים וממתינים למשפט".