בסרטון בן ה-30 שניות שהועלה לרשתות החברתיות, נראה אדם צעיר, ככל הנראה פלסטיני, מצלם תמונת סלפי עם אישה צעירה אשר נטען כי היא "חיילת ישראלית" לבושה מכנסיים בצבע זית, מחויכת ומשתפת עמו פעולה.

הסרטון הפך במהירות לוויראלי ורבים מהגולשים טענו כי "מדובר בחיילת שנלקחה בשבי במהלך התקיפות של מחבלי החמאס". אולם, לאחר בדיקות שנערכו על ידי כלי התקשורת בישראל, התברר כי הצעירה בסרטון אינה חיילת ישראלית אלא דוגמנית פלסטינית בשם רוז, המתגוררת בעזה.

רוז, שעל פי הדיווחים מחזיקה ביותר מ-180 אלף עוקבים בחשבון האינסטגרם שלה, פרסמה את הסרטון וציינה כי היא מתנצלת אם הקטע עורר אי הבנות. "אני לא חיילת ישראלית", כתבה רוז. "אני פלסטינית ואני גאה בזה. הסרטון הזה צולם לפני כמה ימים, ואני לא מבינה למה הוא עורר כל כך הרבה רעש".

רוז, דוגמנית פלסטינית (צילום: מתוך אינסטגרם)
רוז, דוגמנית פלסטינית (צילום: מתוך אינסטגרם)

עוד היא סיפרה כי היא בילתה עם חברים ברחובות עזה כשנתקלה בצלם פלסטיני שביקש ממנה לצלם אתו סלפי. היא הסכימה, ולאחר מכן העלתה את הסרטון האינסטגרם.

מקרה זה הוא דוגמה נוספת לאופן שבו מידע שגוי עלול להתפשט במהירות ברשתות החברתיות. חשוב לזכור כי לא כל מה שרואים באינטרנט הוא נכון ויש לבדוק את המקור לפני שמפיצים אותו.