הרשת החברתית X, לשעבר טוויטר, נחשבת לכלי מרכזי בקידום של פייק ניוז ושל קונספירציות גזעניות ואנטישמיות, אולם זה לא הפריע לחבר פרלמנט נורבגי להכניס את בעליה, אילון מאסק, לרשימת המועמדים לפרס נובל לשלום בשל "הגנה על חופש הביטוי".

"רעידת אדמה, אבקש ממנה הבהרות": בן גביר והיועמ"שית בהתנגשות

חבר הפרלמנט מריוס נילסן מהמפלגה הפרוגרסיבית הליברטיאנית בנורבגיה סיפר כי הוא הציע את המועמדות של מאסק לפרס נובל לשלום לשנה הנוכחית בשל "ההגנה הנחושה שלו על דיאלוג, חופש ביטוי ומתן האפשרות להביע את הדעות בעולם שהופך למפולג יותר ויותר".

נילסן גם ציין את שלל החברות והמיזמים הנוספים של מאסק, כולל לווייני סטארלינק שמאפשרים לאוקראינים "לתקשר, לתאם ולעמוד מול ההתקפה מצד רוסיה". "רוב חברות הטכנולוגיה שמאסק הקים, מחזיק בבעלות עליהן או מנהל מיועדות להעצים חברות, להגביר את הידע על פני כדור הארץ ובחלל, ובנוסף מאפשרות תקשורת וקישוריות ברחבי העולם שסייעו להפוך את העולם למקום מחובר יותר ובטוח יותר", הסביר.

רשימת המועמדים לפרס נובל לשלום נסגרה ב-31 בינואר, כאשר ועדת הפרס הנורבגית תקבע את הרשימה המצומצמת בחודש הבא וההכרזה תתבצע בחודש אוקטובר. בין השמות שהוזכרו השנה נמצאים גם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' שנמצא בעיצומו של ניסיון למנוע את הסגרתו מבריטניה לארה"ב, האפיפיור פרנציסקוס ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.