מדו"ח עדכני על ההיסטוריה של מעורבות ממשלת ארה"ב בתופעות אוויריות בלתי מזוהות (UAP), עולה כי תצפיות רבות של עב"מים - כולל אלו המפורסמות מרוזוול - נגרמו ככל הנראה על ידי צפייה לא מודעת בטכנולוגיה מסווגת שנבחנה במהלך ניסויים או תוך שימוש.

לפי הפנטגון, חקירות ממשלתיות לא מצאו כל ראייה לטכנולוגיה חייזרית. משרד ההגנה האמריקאי הקים ב-2022 את המשרד לפתרון תופעות אוויריות בלתי מזוהות (AARO) במטרה לחקור ולתעד דיווחים על עצמים בלתי מזוהים. המשרד בחן חקירות ממשלתיות החל משנת 1945 ולא מצא עדות לכך שבארה"ב ישנם גופות או טכנולוגיה חייזרית.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עב''מים השתלטו על בסיס אוקראיני וכיוונו טילים לארה''ב? (צילום: רשתות חברתיות)
עב''מים השתלטו על בסיס אוקראיני וכיוונו טילים לארה''ב? (צילום: רשתות חברתיות)

הדו"ח קבע כי תצפיות רבות של עב"מים נגרמו ככל הנראה על ידי צפייה לא מודעת בטכנולוגיה מסווגת שנבחנה במהלך ניסויים. לדוגמה, הטענות על התרסקות של חללית חייזרית ליד רוזוול, ניו מקסיקו בשנת 1947 תואמות את פרויקט מוגול - תוכנית מסווגת שבה השתמשו במיקרופונים על בלונים בגובה רב כדי לזהות ניסויים של פצצות אטום סובייטיות.

ה-AARO ציין כי "כל המאמצים החקירתיים, בכל רמות הסיווג, הגיעו למסקנה שרוב התצפיות היו עצמים ותופעות רגילים ותוצאה של זיהוי שגוי".  למרות שרוב הדיווחים על עב"מים נותרו לא פתורים, ציין ה-AARO כי עם נתונים נוספים, ניתן יהיה "לזהות ולפתור את רובם כעצמים או תופעות רגילים". המשרד אף חשף תוכניות לפיתוח ערכות ניידות לגילוי עב"מים לאיסוף נתונים נוספים על "תצפיות".

בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)
בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)

המנהל בפועל, טימותי פיליפס, אמר כי הערכות החדשות הנמצאות כעת בבדיקה בטקסס, יכללו מגוון חיישנים שיתאימו לתוך מארז מגן. "אם יש לנו אתר ביטחון לאומי ויש דיווחים על עצמים שנמצאים במרחב אווירי מוגבל או בטווח ימי או בקרבת אחת מחלליות החלל שלנו, אנחנו צריכים להבין מה זה", אמר ל-CNN.

"לכן אנחנו מפתחים יכולת חיישנים שנוכל לפרוס בתגובה לדיווחים". המערכת נקראת Gremlin ויכולה להיות פרוסה באתר עם דיווחים רבים של תופעות אוויריות בלתי מזוהות (UAP).