מסתבר שכוסות הקפה החד פעמיות לא עשויות רק מנייר. כדי למנוע נזילות, הפנים שלהן מצופה בשכבת פלסטיק דקיקה ועמידה במים. החדשות הרעות? מתברר שחימום הפלסטיק הזה משחרר מיקרו-פלסטיק – חלקיקי פלסטיק זעירים – לתוך המשקה שלכם.

המחקר, שפורסם בכתב העת "Journal of Hazardous Materials", מצא ששתיית קפה או תה חם בכוס נייר במשך 15 דקות בלבד, משחררת מיליארדי חלקיקי מיקרו-פלסטיק לתוך המשקה. צריכה יומית של שלוש כוסות קפה או תה בכוסות חד פעמיות עלולה להוביל לצריכת 75,000 חלקיקים זעירים אלו.

כוסות חד פעמיות (צילום: אינג'אימג')
כוסות חד פעמיות (צילום: אינג'אימג')

רק מוקדם יותר השנה, מדענים מצאו מיקרו-פלסטיק בדם אנושי בפעם הראשונה, במחקר שממומן על ידי הארגון הלאומי ההולנדי לחקר ופיתוח בריאות. באופן מדאיג למדי, חלקיקי המיקרו-פלסטיק הזעירים הללו נמצאו בדמם של לא פחות מ-80% מהמתנדבים שנבדקו.

אבל זה לא הכל. החימום גם גורם לשחרור של מתכות כבדות ויונים רעילים מבפנים הכוס. מחקרים נוספים מצביעים על קשר בין צריכת מיקרו-פלסטיק לבין בעיות בריאותיות כמו השמנה, פגיעה באברים, עיכוב התפתחות בילדים ואפילו סרטן.

הימנעו משתייה של משקאות חמים בכוסות קרטון (צילום: אינג'אימג')
הימנעו משתייה של משקאות חמים בכוסות קרטון (צילום: אינג'אימג')

אז מה עושים? הפתרון די פשוט

השתמשו בכוסות רב פעמיות. קחו אתכם כוס תרמית אישית לעבודה או לבית הקפה האהוב עליכם. רוב המקומות ישמחו לתת לכם הנחה על כך. כוסות מפלדה אל חלד הן הבחירה הבטוחה והאקולוגית ביותר, שומרות על חום המשקה למשך שעות וניתנות לניקוי בקלות. בנוסף, מכסה אטום בוואקום מבטיח שאף טיפה לא תישפך לכם ברכב.

שמרו על הבריאות שלכם ועל הסביבה והיפרדו לשלום מכוסות הקפה החד פעמיות.