מומחים לניקיון חשפו טריק פשוט ויעיל להסרת כתמים צהובים מהמזרון תוך זמן קצר. כתמים אלו נוצרים לרוב כתוצאה מזיעה, ועלולים להפיץ ריח לא נעים. ניקוי יסודי של המזרון אחת לחודש חשוב לשמירה על תקינותו ומניעת התייבשות הכתמים, כך פורסם ב-Daily Star.

לחות רבה מדי מהזיעה עלולה להוביל להיווצרות עובש ואף למשוך אורחים לא רצויים כמו קרדית האבק ופשפשי המיטה. אל דאגה, ב-Winstons Beds ציינו כי ניתן להשתמש בחומרים ביתיים פשוטים כדי לטפל בבעיה. רבקה סוויין, מומחית מזרנים מ-Winstons Beds, הסבירה: "כתמים צהובים הם לא נעימים לעין, אך הם תופעה נפוצה כמעט בכל המזרנים המשומשים".

כך תנקו את המזרן שלכם בקלות (צילום: אינג'אימג')
כך תנקו את המזרן שלכם בקלות (צילום: אינג'אימג')

"לא ניתן למנוע הזעה בלילה, לכן חשוב לנקות את המזרון באופן קבוע. אחרת, אתם מסתכנים בפגיעה במזרון ובשינה על משטח לא היגייני. נסו להשתמש בחומרים כמו חומץ לבן, נוזל כלים ואפילו חומצת לימון (ציטרית)", היא הוסיפה. "ודאו לנקות את המזרון באופן יסודי אחת לחודש כדי למנוע את חזרת הבעיה".

חמישה טיפים להסרת כתמים צהובים מהמזרון:

1. חומצת לימון: חומצת לימון (ציטרית) יעילה להסרה של כתמים צהובים. ניתן לחתוך ליים לשניים ולשפשף ישירות את המזרון. לאחר מכן, סחטו את הליים ונגבו את האזור בסמרטוט ספוג במים חמים וסבון.

2. חומץ לבן: ערבבו חומץ לבן עם מים מזוקקים ביחס של 1:3 ליצירת תמיסת ניקוי. טבלו ספוג בתמיסה ושפשפו את הכתמים בעדינות. שימו לב לא להרטיב יתר על המידה את משטח המזרון, כדי למנוע לחות פנימית.

3. אבקת סודה לשתייה: פזרו אבקת סודה לשתייה על גבי הכתם והשאירו למשך שעה. לאחר מכן, שפשפו את הכתמים שוב לקבלת תוצאות טובות יותר. אבקת הסודה תסייע בהסרת הכתמים גם מחלקי המזרון העמוקים יותר.

4. סבון כלים: מים חמים עם מעט סבון כלים הם תמיסת ניקוי מצוינת לניקוי מזרנים מוכתמים. זוהי דרך יעילה להסיר כתמים לא רצויים ולסייע בנטרול ריחות לא נעימים.

5. מיץ לימון: ערבבו שתי כפות מיץ לימון עם אבקת סודה לשתייה ליצירת תמיסה תוססת שתסייע בהסרת כתמים עיקשים. התמיסה גם תותיר ריח הדרים נעים על המזרון. השתמשו בכמות קטנה של מיץ לימון מדולל במים ונגבו את האזור.