שחר כהן, טיקטוקר ישראלי בן 33, הפך בשנתיים האחרונות לסנסציה בינלאומית בזכות סרטוניו המצחיקים וההסברתיים, תחת הכותרת “אמריקה מול ישראל”. הסרטונים שלו, שמתמקדים בהשוואות משעשעות בין התרבות הישראלית והאמריקאית, צברו מיליוני צפיות ועוקבים רבים בארץ ובעולם, ביניהם יהודים רבים מארה”ב וקנדה.

כהן, תושב תל אביב וירושלמי במקור, החל ליצור סרטונים ב-TikTok לפני כשנתיים וכבר נחשף בעבר במעריב תחת הכותרת "אז והיום ב-30 שניות", לאחר שפרסם סרטונים בהם הוא מציג את ההבדלים בין החיים כיום לבין שנות ה-90 המוקדמות.

''נופר'', שחר כהן (צילום: מתוך טיקטוק)
''נופר'', שחר כהן (צילום: מתוך טיקטוק)

ההשוואות בסרטונים שלו "אמריקה מול לישראל" נעשות על ידי דמויות מגוונות, אותן הוא משחק עם פאות ותלבושות. בין הדמויות יש דמות בולטת במיוחד שיצר בשם “נופר”. כל אלו זכו במהירות להצלחה רבה והפכו אותו לאחד הטיקטוקרים הישראלים הפופולריים ביותר.

מאז ה-7 באוקטובר, הוא השתמש בחשיפה הבינלאומית שלו כדי לייצר הסברה ברשתות לעולם, מזווית קומית. כהן טען שהוא מרגיש שהוא לא רק מצליח להסביר את המצב לעולם, אלא גם לאחד את הקהילה היהודית בכל סרטון שלו - ישראליים ואמריקאיים כאחד.

ההצלחה הגדולה ברשת החברתית הובילה להזמנה לסיבוב הופעות מול קהילות יהודיות בארה”ב וקנדה ובשלב זה, כהן נמצא על טיסה לקנדה, שם הוא הולך לעלות על הבמה בשבוע הקרוב עם חמש הופעות. כל הכרטיסים להופעות נחטפו במהירות, מה שמעיד על הפופולריות של מסע ההסברה שלו בקרב יהודי התפוצות.

נכון לרגע זה, כהן עובר על אישורי אמן בארה״ב מה שיאפשר לו להופיע על במות בארה״ב עקב הביקוש הרב. לאחר שכבר הספיק לשמש כפרזנטור עבור חברות כמו הסוכנות היהודית, פייבוקס, מי עדן ומולר, בן ה-33 רואה בהופעותיו בארה”ב הזדמנות אדירה להגשים את חלומו ולכבוש את הקהל האמריקאי.