אתרי הפורנו המצליחים עומדים בפני בקרות נוקשות: האיחוד האירופי הזהיר כי יהיה עליהם לנקוט באמצעים כדי להגן על המשתמשים ולמנוע סיכונים מהשימוש בתכנים המיניים המופיעים באתר.

האזהרה הופנתה לאחרונה על ידי הנציבות האירופית של האיחוד לשלושה מהאתרים הפופולריים באירופה – פורנהאב, סטריפ-צ'ט ו- XVideos אולם יש להניח שיכוונו גם למאות אתרים אחרים שמציגים תכני פורנו. כולם יתבקשו לעמוד ברגולציות המחמירות בעקבות חוק השירותים הדיגיטליים, מערכת גורפת של תקנות שנכנסה לתוקף אשתקד במטרה לשמור על בטיחות המשתמשים.

כל אתר כזה כולל בתוכו מאות אלפי סרטונים (צילום: ingimage ASAP)
כל אתר כזה כולל בתוכו מאות אלפי סרטונים (צילום: ingimage ASAP)

במכתב האזהרה שנשלח לאתרים פורנהאב וסטריפצ'ט נכתב כי יהיה עליהם לעמוד ברגולציות המחמירות כבר מהשבוע, במסגרתם יהיה עליהם לדווח לאיחוד האירופי על הצעדים שנקטו ועל הסיכונים מהשימוש באתרים. באיחוד לא פירטו, אך ככל הנראה מדובר בין היתר במניעת חשיפת האתרים לקטינים, ובקרה על תכנים פוגעניים שמופיעים באתריהם.

מאחר שכל אתר כזה כולל בתוכו מאות אלפי סרטונים, קשה להאמין שהחברה תצליח להשתלט על התכנים הכמעט אינסופיים שבהם ככל הנראה גם תכנים פוגעניים. בתוך כך אתרי הפורנו ידרשו לאפשר לפקחי האיחוד גישה לשירותיהם. 

המטרה - לשמור על בטיחות המשתמשים (צילום: אינגאימג)
המטרה - לשמור על בטיחות המשתמשים (צילום: אינגאימג)

הנציבות האירופית מאגדת 27 מדינות ובעלת סמכויות רגולטוריות חדשות בעקבות חוק השירותים הדיגיטליים – מערכת גורפת של תקנות שנכנסה לתוקף בשנה שעברה, במטרה לשמור על בטיחות המשתמשים. חברות הטכנולוגיה נדרשות לתת תשובות על דרכי ההגנה שלהן עד סוף חודש אפריל. 

במהלך החודשים האחרונים דרשה הנציבות מענקיות טכנולוגיה רבות לעמוד בדרישות החדשות, הכוללות פיקוח על תכנים והסרת תכנים מזיקים, הימנעות מגישה לתכנים אסורים לקטינים, הפצת מידע שגוי, מכירת מוצרים לא חוקיים או מזיקים, איסור אפליה, הפצת נתונים אישיים, וניצול לרעה של דומיננטיות בשוק שחייב למשל את ענקית הטכנולוגיה "אפל" לאפשר מכירת אפליקציות גם מחוץ לחנות ה"אפל סטור".