מחקר חדש בחן את השדיים של סלבריטאיות מפורסמות באמצעות ה-Golden Ratio (יחס הזהב) - נוסחה מתמטית בשם Phi שפותחה על ידי היוונים בתקופת יוון העתיקה למדידת פרופורציות. על פי המחקר, השחקנית מישל קיגן היא בעלת החזה "המושלם" ביותר, עם יחס של 45:55 בין החלק העליון של השד לתחתון.

לפי "יחס הזהב", פרופורציית השדיים האידיאלית היא 45:55. משמעות הדבר היא ש-45% מהחזה יהיו מעל הפטמה (החלק העליון) ו-55% מתחתיה (החלק התחתון). ד"ר אלן רזאי, מנתח פלסטי מלונדון, ערך עבור ה-The Sun הבריטי רשימה של חמש סלבריטאיות בעלות "החזה המושלם" בהתאם ליחס הזהב. הוא בחר נשים ששדיהן בפרופורציה טבעית לגופן, תוך התחשבות בסוג החזייה והבגדים שהן לובשות.

השחקנית מישל קיגן (צילום: רויטרס)
השחקנית מישל קיגן (צילום: רויטרס)

בין הסלבריטאיות הנכללות ברשימה:

דניס ריצ'רדס
מישל קיגן
מירנדה קר
אמנדה הולדן
הוללי ווילובי

לדברי ד"ר רזאי, "יחס הזהב" בנוגע לחזה מתייחס לשדיים בפרופורציה נכונה עם שאר הגוף. הוא מסביר שיחס הזהב קיים בטבע וניתן למצוא אותו בפירמידות מצרים, בפנים אנושיות ואפילו בצורת השד.

מחקרים רבים עסקו בצורת השד המושלמת ביותר, תוך התחשבות ביחס בין החלק העליון והתחתון של השד ובמיקום הפטמה. יחסים נפוצים כוללים 35:65, 45:55, 50:50 ו-55:45, אך יחס הזהב (45:55) הוא זה שזוכה לתשומת לב רבה במיוחד.

מירנדה קר, דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט לשעבר (צילום: רויטרס)
מירנדה קר, דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט לשעבר (צילום: רויטרס)

חשוב לציין שפרופורציה היא רק אחד מהגורמים המשפיעים על תפיסת יופי, ומה נחשב "מושלם" משתנה מאדם לאדם.