ממשלת סין לא מפסיקה לחדש והמציא בתחומים רבים, ולאחרונה נראה שיש בקרב המדינה הייחודית רצון לפריחה בתחום הנדל"ן, ואם התחזיות של הממשל הסיני האופטימי יתגשמו היא גם עלולה להצליח בכך. הממשלה הסינית הקומוניסטית יצאה בהצהרה דרמטית במיוחד, ושיתפה את תושבי המדינה ואת העולם בכוונותיה לבנות עיר ענקית ליד הבירה בייג'ינג. 

על פי ההודעה הרשמית, העיר חדשה תהיה גדולה פי שלושה מניו-יורק. העיר החדשה, ששמה יהיה שיונגאן, תיבנה כ-100 קילומטרים דרומית מהבירה. כמו כן, היא תשתרע על פני שטח של שלושה מחוזות. על הפרויקט נאמר בין היתר כי מדובר ב"אסטרטגיה חיונית לאלף השנים הבאות", וכן ש"זוהי בחירה היסטורית ואסטרטגית חשובה שהתקבלה בידי המפלגה הקומוניסטית הסינית".

שיונגאן טרם הוקמה, וכבר נתלות בה תקוות רבות. העיר מעל לכל מתוכננת לשמש כעיר עסקים, כשהמטרה היא להקל על העומס בבירה הפקוקה והחנוקה, בה מתגוררים נכון לעכשיו כ-22 מיליון תושבים. כמו כן, חשוב לממשלה שהעיר תהיה "נקייה", שתעזור לשפר את איכות האוויר באזור המתועש והמזוהם. בהצהרה של סוכנות הידיעות הסינית נאמר גם שהעיר "תפתח פרק חדש במעבר ההיסטורי של המדינה לצמיחה מתואמת, מכלילה וארוכת טווח", ושגם "תהיה תשובה לסוגיית גידול האוכלוסייה של סין".



על פי החישובים של הממשל , גודלה של העיר הנקייה יהיה פי שלושה מניו יורק, שהיא העיר הגדולה בארה"ב, והיא תשתרע על פני כ -2370 קמ"ר. נכון להיום, האזור בו מתעתדת העיר הענקית להיבנות כמעט ריק לחלוטין, אך ההודעה על הקמתה עוררה סערה בשוק הנדל"ן המקומי. על פי הדיווחים בתקשורת הסינית, מחירי הנכסים באזור הוכפלו כבר בשעות הראשונות לאחר הודעת הממשלה. למרבה האבסורד, ההודעה על העיר שתוכננה לטפל בעומס בכבישים גרמה לסקרנים רבים וכן משקיעים להגיע לאזור, מה שיצר פקקי ענק באזור. 

בעוד המשקיעים רואים בפרויקט החדש הזדמנות להכפלת ערך הנכס שיקנו בעתיד, יש גם מי שמבקרים אותו וטוענים שהוא לא יעיל. זו לא הפעם הראשונה וודאי לא האחרונה שנוצרה יוזמה כזו. למעשה, הממשל הסיני יזם עשרות אזורי תעשייה ומגורים חדשים, כתוצאה מתהליך עיור מהיר ומסיבי שחל בשנים האחרונות. אך כאמור המבקרים טוענים שמרבית מהאזורים הללו ננטשו והפכו לערי רפאים. מנגד, יש מי שטוענים שאין דבר כזה עיר רפאים וכי מדובר בשלב בתהליך של צמיחה והתפתחות של ערים.