אוכל הוא דבר נפלא, אבל תמיד כדאי לגוון, כי לפעמים אנו מואסים בשגרה הקולינרית. דבר זה מעורר אצל רובנו את הצדדים היצירתיים החבויים שלנו, תוך ניסיונות ליצור מאכל מיוחד שאף אחד לא הכין קודם. אך לאחר המעשה, אנו מבינים כי עדיף היה לו נשארו חבויים.
לביל אינגליש, גבר משועמם וראש ממשלת ניו זילנד, יש כנראה יותר מידי זמן פנוי. כאשר הוא לא עוסק בעניינים מדיניים, הוא פונה לנושאים דחופים כמו הכנת אוכל ממש הזוי. כך קרה שיום אחד הוא החליט שהרעיון הטוב ביותר לשדרוג הפיצה שלו יהיה הוספת שימורי ספגטי. אך אם זה לא מספיק שנוי במחלוקת ,הוא אף העז לשים על הפיצה אננס, ושבר את האינטרנט. אינגליש הוא מנהיג מפלגת המרכז- ימין של ניו זילנד, המפלגה הלאומית, ואם לשפוט לפי הפוסט שלו בפייסבוק, הוא אוהב להתנסות, לפחות בכל הקשור לעולם הקולינרי.
 
ביל אינגליש, ראש ממשלת ניו-זילנד. צילום מסך דרך פייסבוק
ביל אינגליש, ראש ממשלת ניו-זילנד. צילום מסך דרך פייסבוק


לאחר שאינגליש עשה את המעשה האסור והאנטי-פיצתי, הוא העלה את חילול הקודש לפייסבוק וכתב "בישלתי ארוחת ערב למשפחה אמש - עשו לי לייק אם אתם מסכימים עם שימורי ספגטי על פיתה". פוסט הפיצה המוזרה עורר סערה פוליטית-קולינרית, ולפי התגובות שקיבל, יתכן שראש הממשלה היקר סיכן את הקריירה הפוליטית שלו או הציל אותה.

הפיצה הפוליטית הביאה לאינגליש כ-9000  לייקים,  ומאות גולשים תושבי ניו-זילנד בעיקר, מיהרו להביע בפייסבוק את דעתם על המאכל המשונה. הדעות סביבו כאמור היו חלוקות, לא היה ברור איפה מתחילה הביקורת הקולינרית ונגמרת הביקורת הפוליטית. היו מי שכינו את המאכל "תועבה", ואלו שכנראה חסרי יכולת לחוש טעם שקראו לו "מדהים"


פיצה עם ספגטי. צילום מסך דרך פייסבוק
פיצה עם ספגטי. צילום מסך דרך פייסבוק
מגיב אחד כתב, "אני לא תומך במדיניות שלך, אבל ספגטי על פיצה הוא משהו שאני יכול לאכול ", והוסיף, "אני לגמרי מסכים שספגטי על פיצה זה יאמי אבל מי עוד שם לב כמה נוזליות קופסאות הספגטי המשומר בימינו".  על כך הגיב לו אינגליש בן ה-55: "ייבשתי חלק מהנוזל אך לא מספיק כיוון שהפיצה הייתה קצת נוזלית באמצע. זה הולך טוב עם אננס". 

דווקא נראה טעים. צילום מסך דרך פייסבוק
דווקא נראה טעים. צילום מסך דרך פייסבוק

על פי חלק מהתגובות, נראה שהפיצה הייתה מהלך פוליטי גרוע, ומגיב אחד אף כתב "אני אפילו עלול להצביע לייבור, ביל. זה כמו שיט על איטליה". חלק אף תהו האם בכלל כדאי להשאיר אותו בתפקיד, ואחת כתבה, "מצטערת ביל, אבל כל גבר ששם ספגטי על פיצה אינו ראוי להנהיג את המדינה שלי, אתה לא יכול לסמוך על הקול שלי בעת הבחירות".

בעוד היו גולשים שתמכו בספגטי על פיצה, אחרים ראו באננס קו אדום. "אני תומך באופן מלא במדיניות שלך ואני בעד ספגטי על פיצה, אך אננס על פיצה היא מדיניות שאני לא יכול לתמוך בה", כתב אחד הגולשים. 

זו לא פעם ראשונה שפיצה מעוררת סערה קולינרית פוליטית, ולפני שבועות אחדים נשיא איסלנד אמר שלו היה יכול היה מוציא חוק האוסר על הוספת אננס על פיצה. אי לכך, לאור התגובות הרבות, אולי האוכל מסתמן כערוץ נוסף לפרופגנדה פוליטית? כך, בבחירות הבאות, ראש ממשלתנו בנימין נתניהו יחלק לבוחרים פיצה, ללא אננס. אולי זה יציל אותו.