למרות הסכנה הטמונה בהם, אנשים לא מפסיקים לצרוך סמים קשים כדוגמת הרואין, קוקאין או קריסטל מת'. אך בעוד רוב המכורים הם הולכים על שניים, לפעמים קורה שגם חיות נחשפות לחומרים המסוכנים הללו, ונאלצות לעבור טיפול.

לאחרונה הפך ויראלי סיפורו קורע הלב של נחש פיתון חביב, שכמעט איבד את חייו לאחר שהתמכר לסמים קשים. הנחש, שאורכו כ-2 מטרים מסוג פיתון ג'ונגל, נמצא במהלך פשיטה משטרתית על מעבדת סמים באוסטרליה. השוטרים ההמומים ציפו אומנם למצוא קילוגרמים רבים של סמים וכן ערימות של דולרים, אך הם וודאי לא ציפו למחזה המשונה הזה.


כאשר השוטרים ראו את הנחש, הם הבינו מיד כי מצבו של הנחש רע וכי הוא מפגין סימנים קשים של התמכרות לקריסטל מת', ומשם היצור המגודל נשלח לגמילה במרכז  The John Morony Correctional Complex center. על פי ה-BBC , הזוחל החביב התמכר לסם המסוכן לאחר ששאף אדים וחלקיקים של הסם, וכן הם נספגו דרך עורו. ה"שימוש" הבלתי רצוני הזה, הפך את נחש הפיתון מייצור שלו ורגוע לתוקפני ולא יציב. 
 
"הוא היה מאוד מתוח, מעוצבן, תזזיתי ומעוניין לתקוף", סיפר איאן מיטשל, עובד בכיר במכון הגמילה אליו נשלח הפיתון, ל-daily telegraph. מיטשל אף הוסיף כי היצור המכור הוא המקרה הקשה ביותר שהצוות טיפל בו אי פעם, בשל התנהגותו התוקפנית. אך לשמחתו הרבה של הנחש, לאחר שבעה חודשי גמילה, הוא חזר לטבעו הנינוח והשקט, ובקרוב הוא עתיד לעזוב את המכון. המטרה של הצוות היא להעביר אותו אל ארגון המטפל בחיות בר, או לבעלים בעלי הרישיון המתאים. 
 
מפתיע לשמוע, אך הנחש טופל במכון המשמש גם כבית כלא עם שמירה מינימלית, בו נבחרו 14 אסירים לעבוד בתוכנית טיפול בבעלי חיים. הזוחל החביב הוא אחד מ-250 חיות המטופלות שם יחד עם קנגורו, וולאביז, אפוסומים וחיות אוסטרליות משונות אך חמודות נוספות. מרבית מבעלי החיים במקום נמצאו במהלך פשיטות משטרתיות. על פי אחד העובדים במרכז, פושעים רבים נוהגים להשתמש בבעלי חיים וכן נחשים על מנת להגן על נשק וסמים שהחביאו.