ניתוח השתלת הפין השלישי בעולם עבר בהצלחה בידי מנתחים מאוניברסיטת סטלנבוש, בבית החולים האקדמי טיגרברג שבקייפטון, דרום אפריקה. על פי ה-health24, ההשתלה ערכה כעשר שעות, והתבצעה בגבר בן 40, בתול, שאיבד את איבר מינו בשל סיבוכים בהליך מילה 17 שנים קודם לכן.



"הוא אחד המטופלים הכי שמחים שראינו במחלקה שלנו. מצבו מצוין. אין כל סימנים  לדחייה וכל אזורי החיבור מחלימים היטב", סיפר ד"ר ואן דר מרו, שעמד בראש הצוות האורולוגי שביצע את ההשתלה. "יש הרבה גברים שיוכלו להרוויח  מניתוח כזה אבל הבעיה היא מחסור בתורמים וגם העדר מימון". תהליך ההחלמה הוא אומנם ארוך, אך בעוד כשישה חודשים הרופאים צופים כי המטופל יוכל לחזור לתפקד מינית ולהטיל שתן.  בהמשך הוא גם יעבור קעקוע על איבר מינו,  בשל אי-התאמה בין צבע העור של האיבר המושתל לבין צבע עורו של המטופל.


 


השתלת הפין הראשונה בעולם התבצעה בדצמבר 2014 בידי גם היא בידי ד"ר מורו וצוותו באותו בית חולים. המנותח עבר ניתוח נוסף, כדי לאפשר לו להטיל שתן באופן נורמלי, ללא עזרת קטטר. בזמנו, הרופאים סיפרו כי הביטחון העצמי של המנותח עלה במידה ניכרת מאז הניתוח. בדומה למקרה האחרון, גם הניתוח הראשון נעשה בשל ברית מילה שהשתבשה, דבר שקורה פעמים רבות בדרום אפריקה, במילה שנערכת במהלך טקסי פולחן (לא מדובר על טקס ברית מילה של יהודים, אפשר להירגע). נכון להיום אומנם אין מספר  מדויק של הגברים הזקוקים להשתלה בעקבות מילה שהשתבשה, אך ידוע על לפחות 55  מקרים באזור קייפטאון בלבד.

הניתוח השני נערך כשנה וחצי לאחר מכן במאי 2016, בבית  החולים הכללי של מסצ'וסטס בבוסטון. למרות שלא הייתה התאמה מלאה בצבע  העור, הרופאים קעקעו את האזור שמונה חודשים לאחר מכן בצבע המתאים.