לאחרונה עלה לרשת סרטון מטריד, בו מוצגות ההשפעות הקשות של "סם הזומבים", סם סינתטי שהפך לאחרונה למגיפה בבריטניה וארצות הברית בעיקר, אך גם במדינות נוספות בעולם. בסרטון, נראית צעירה עירומה רוקדת ברחוב בסורגוט שברוסיה מול אחד הנהגים שעצרו ברמזור. היא מתקרבת לעברו ומבקשת כסף, אך כאשר הוא מסרב היא תוקפת אותו ומנסה לגנוב לו את הנייד ולפתוח את דלת המכונית. לבסוף, קופצת הצעירה על מכסה המנוע של מכוניתו.



בסרטון אחר שצולם מהאירוע, ובינתיים הורד מהרשת, נראים מספר גברים מנסים לרסן אותה בעודה מנסה לתקוף אותם. "היא על סמים, תראו אותה, היא בטוח על סמים", נשמעת אישה צועקת בסרטון. "הם עומדים שם כמו אידיוטים, הם צריכים להתקשר לאמבולנס". 


אנשים נוספים במקום נראים כשהם מנסים לכסות את האישה ולהלביש אותה, אך היא מסרבת ואומרת להם לעזוב אותה. היא אושפזה בשלב מאוחר יותר, שם, כאמור, נמצא שהשתמשה בסם הזומבים לפני שהחלה לרקוד ברחוב.



"סם הזומבים" או "ספייס", הוא סם סינתטי שנחשב זול וממכר יותר מהרואין, אשר מורכב מתערובת של עשבים וכימיקלים חזקים. הסם מכונה כך כיוון שהוא הופך את הצורכים אותו ל"מתים מהלכים", וגורם להם לשורה ארוכה של תופעות לוואי, ביניהן חיוורון, הכרה מעורפלת או חלקית, קושי בתזוזה, עור מעוות, עיניים חסרות חיים, ראש שמוט ועוד תופעות רבות ומחרידות. נכון לעכשיו, הוא נפוץ בעיקר בארה"ב ובבריטניה, ובתחילת דרכו היה חוקי לחלוטין בממלכה הבריטית ונחשב לתחליף בטוח למריחואנה.