בעוד רבים רק מאחלים לאחרים ולעצמם "עד 120", יש אנשים בעולמינו שבאמת מנסים להגיע לשם ונראה שהם בדרך הנכונה. אישה 103 מוושינגטון נראית כמו מישהי שתצליח להגיע לגיל המיוחל, אם רק תמשיך לעשות את הדבר הזה שלטענתה הוא הסוד לאריכות ימים. מייבל סמית' מיאקימה, וושינגטון, חגגה השבוע יום הולדת, ושיתפה בשמחה את כל מי שמעוניין לשמוע את הסוד שלה לאריכות ימים: שוקולד - והרבה.



סמית' חגגה את יום הולדתה יחד עם משפחתה הנרחבת - שלושת ילדיה, אחד עשר נכדיה, חמישה עשר ניניה ותשעה עשר ילדיהם. כשנשאלה כיצד הצליחה לחיות כל כך הרבה שנים, הסבירה לחדשות KIMA-TV שהסוד לכך הוא "ירקות ושוקולד, הרבה הרבה שוקולד, בייחוד הרשיז", אבל גם "הרבה מזל" ומשפחה אוהבת, שלדבריה היא אחד הדברים הכי חשובים בחייה.



בשל חייה הארוכים, סמית' הספיקה לחוות את השינויים והחידושים הרבים שהתרחשו בעולם, ולדבריה נדהמה בייחוד מהטלפון הנייד. גם הנחיתה על הירח הרשימה אותה בזמנו, והיא הודתה שלא חשבה שתזכה לראות דבר כזה.



מייבל סמית' והשוקולד האהוב עליה. צילום מסך
מייבל סמית' והשוקולד האהוב עליה. צילום מסך



אישה ממקסיקו שנמצאת אפילו יותר קרוב לגיל המיוחל היא מריה לופז, אשר חגגה לפני מספר חודשים 110. לופז, מסאן אנטוניו, חגגה את יום הולדתה בבית קפה עם בתה, 4 נכדיה ו-10 ניניה. ביתה, רוזמרין גלוון, אמרה שרבים שואלים את אמה בקנאה מה הסוד שלה לחיים ארוכים. על זה, ענתה ל- News4SanAntonio,  ש"אני חושבת שכולם יכולים לערוב לכך שתמיד יש לה הרבה צ'ילי באוכל. הרבה פלפל חריף. גם כשהייתי קטנה, אני זוכרת שהיה לי על ההמבורגר ועל הנקניקיות רוטב חריף. אז אני חושבת שזה הסוד".
 


לופז עברה לסאן אנטוניו כשהייתה בת 18, והייתה נשואה במשך 50 שנים עד למות בעלה. בגיל 90 היא נישאה בשנית. "אני מרגישה ברת-מזל, כי היא במצב בריאותי מעולה", אמרה בתה. ואכן, לפי רופאיה, מלבד התדרדרות הראייה והשמיעה, לופז במצב בריאותי מצוין לגילה. בימים אלו היא מתגוררת בבית אבות בעיר, וכשהיא לא עסוקה באכילת אוכל, היא גם מתעקשת לעזור במטלות במקום ומסרבת לנמנם.