במשך עשרות שנים חוקרים וסוקרים עוסקים בניסיון להבין למה אנשים בוגדים ואם אפשר להצביע על תכונה או מספר תכונות שמאפיינות בוגדים, כמו גם אם ישנן סיבות קבועות לבגידה. סקר חדש טוען שמצא תשובה לכך, ושאפשר לגלות אם אדם בוגד לפי המשכורת שלו, וככל הנראה גם לפי המין שלו. על פי הסקר, שנערך בידי אתר הבגידות הבריטי IllicitEncounters, רוב הבוגדים הם גברים עשירים. 



בסקר, בו השתתפו 600 ממנויי האתר, נמצא שבממוצע בוגדים מרוויחים בשנה כ-52,000 ליש"ט (כ-245,403 ש"ח), שזה כמעט פי שניים מהשכר הממוצע בבריטניה, שמגיע לכדי 27,000 ליש"ט (127,414 ש"ח).



יותר מכך, לפחות באתר ספציפי זה, כמות האנשים שבוגדים בבני או בנות זוגם עולה בממוצע בשנה בשמונה אחוזים. עם זאת, מהמדגם עולה כי אנשים שמחפשים קשר פיזי ללא מחויבות לא יעשו את זה עם כל אחד, בעוד ש-45% יבחרו לעשות זאת עם קולגה לעבודה.


עשירים בוגדים יותר. צילום: אינגאימג
עשירים בוגדים יותר. צילום: אינגאימג

"אנשים מצליחים נולדים וורקוהוליקים"

המשתתפים נשאלו גם לגבי שעות העבודה שלהם, מה שחשף שרובם עובדים די הרבה. 29% מהמשתתפים העידו כי הם עובדים 60 שעות בשבוע, ו-20% נוספים אף מגיעים ללא פחות מ-80 שעות עבודה בשבוע, כאשר 34%, ברי מזל, עובדים 40 שעות בשבוע בלבד.

אבל לא רק השכר מייחד אותם, אלא גם התחום שבו הם עובדים. כך למשל, עולה מהסקר ש-60% מהמשיבים עובדים בתפקידים בכירים בתחום הפיננסים ומעל מחצית מהם (65%) הם גברים. "אנשים מצליחים נולדים וורקוהוליקים (מכורים לעבודה)", הסביר דובר החברה כריסטיאן גראנט. "הם חיים ונושמים את הקריירה שלהם, עובדים שעות ארוכות מאוד, ושמים את העבודה שלהם מעל הכל. משמעות הדבר שהיחסים עם יקיריהם מקבלים עדיפות משנית".

הבעיה היא שהם חוזרים הביתה כשבני הזוג שלהם כבר ישנים, ולכן הם מחפשים קשר פיזי במקום אחר. לדעתו, אנשים בוחרים לבגוד עם כאלה שהם מכירים אונליין, משום שלכאורה המעשה לא מגיע עם השלכות רגשיות של מערכות יחסים מסורתיות. "זה משהו שיכול להישאר פיזי לחלוטין", הסביר גראנט, שסיכם: "זה גמיש, אידאלי ולא מפתיע שכל כך הרבה בוחרים בדרך הזאת".