אם היינו שומעים על אנשים ששתו חלודה או אכלו חפצי ברזל לפני מאות שנים כדי לטפל באנמיה, כנראה שלא היינו מופתעים, ויש מקורות שטוענים שזה אכן קרה. אבל כיום, עם התפתחות הרפואה, ידוע שאם חסר לכם ברזל, הדרך לטפל בזה היא באמצעות תוספי ברזל ומאכלים עשירים בברזל. אבל אישה אחת מרוסיה כנראה לא ידעה את זה, או שלחלופין היא ממש נהנתה לאכול מתכות, ומצאה עצמה יום אחד בבית החולים בגלל שבלעה מעל 152 חתיכות ברזל שונות ומשונות.



האישה, שידוע רק ששמה נינה, 74, הגיעה לבית החולים האזורי של הרפובליקה של סמאשקו כשהיא סובלת מתחושה כללית רעה מאוד וחום גבוה, וכשהיא משוכנעת שהיא חולה. לאחר שערכו לה צילומי רנטגן, הרופאים נדהמו לגלות בבטנה של נינה, מהעיר אולן-אודה, את הסיבה ל"מחלתה". על פי כלי התקשורת המקומיים, במהלך הניתוח הרופאים הוציאו מבטנה מעל 152 חתיכות ברזל, ביניהם מסמרים ארוכים, ברזלים גדולים, מנגנוני דלתות ועוד כל מיני חתיכות קשות לזיהוי. חלק מהמתכות בבטנה אף היו באורך של 15 סנטימטרים, עם זאת, הרופאים סיפרו לכלי התקשורת המקומיים שהאישה לא סבלה מפציעות חמורות בבטנה או בגרון שלה, כתוצאה מהרגל התזונה המשונה שלה. החפץ יוצא הדופן ביותר שמצאו בבטנה, ששימשה כמגרש גרוטאות למתכות, היה שרשרת כסופה יקרה.
 

צילום הרנטגן של בטנה של נינה. צילום מסך
צילום הרנטגן של בטנה של נינה. צילום מסך



כאשר נשאלה לנושא, סיפרה נינה לרופאיה שהיא אנמית ושחשבה שאכילת חתיכות ברזל יעלו את רמת הברזל בדמה. היא התחילה בדיאטה הזו לפני כ-14 שנים, לדבריה, אבל לרופאים אין דרך לקבוע האם המידע נכון ואם החלה לפני שנים רבות יותר. "אף אחד מלבדה לא יודע כמה זמן החפצים האלו היו בתוכה", סיפר אחד מרופאיה לכלי התקשורת. הוא הוסיף ש"אין סכנה לחייה", ושבימים אלו היא נמצאת במעקב בבית החולים. נקווה שהם ירחיקו ממנה מתכות.

נינה על שולחן המנתחים. צילום מסך
נינה על שולחן המנתחים. צילום מסך



ראו זאת כאזהרה ותזכורת לסובלים מאנמיה באשר הם. אם חסר לכם ברזל, הדבר היחיד שאכילת חפצי ברזל תגרום לכם היא להגיע לבית חולים, במקרה הטוב. במקרה הגרוע יותר, לחדר מתים, כנראה.



חלק מהמתכות שהוצאו מבטנה של נינה. צילום מסך
חלק מהמתכות שהוצאו מבטנה של נינה. צילום מסך