ניסיון להציל את הסמארטפון נגמר באורח טרגי, לאחר שבעליו נפל אל מותו מגובה רב. ניקולס גיתייגה, 32, בדיוק עישן ליד החלון בדירתו בורסמולד שבצפון גרמניה ודיבר בטלפון, כאשר האירוע הקשה התרחש. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, גיתייגה, במקור מניגריה, דיבר כל הלילה עם ידידה שלו מהמדינה, והיה תחת השפעת אלכוהול.



אומנם חבריו תארו אותו כאדם מלא חיים, אך בתקופה האחרונה, גיתייגה, אב לשניים, סבל מלא מעט בעיות. החייל הצעיר היה לפני שחרור מהצבא בגלל שסבל מלחצים רבים, בין היתר בשל בעיות בנישואיו. אשתו דניאלה, ניסתה לא פעם לגרום למעצרו בגלל שנהג לשתות ולנהוג, וכן השניים היו בעיצומו של הליך גירושים קשה. המפלט היחיד שלו, כך עולה מהדיווחים היה שתייה ושיחות עם ידידתו הטובה אווה. "הוא היה מודאג ורצה לנסוע לבקר את משפחתו. הוא הסביר לי שהוא עובר הליך גירושים", סיפרה אווה. "זה היה שגרתי עבורו להתקשר אלי אם היה לחוץ או אם שתה. כשדיברנו יכולתי להבחין בכך שהוא שיכור".
האירוע הוגדר כתאונה. ניקולס גיתייגה, צילום מסך
האירוע הוגדר כתאונה. ניקולס גיתייגה, צילום מסך

 
על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, מספר שעות לאחר שהחלו לדבר, גיתייגה נשמע אומר "הטלפון שלי נופל. חכי, חכי". אלו היו מילותיו האחרונות. 

"הייתי על רמקול, אז יכולתי לשמוע אותו. אז נשמעה חבטה קלה. קראתי שוב ושוב בשמו אבל הייתה דממה", סיפרה אווה. "יכולתי לשמוע אבל שהשיחה לא נותקה". למרות שהיה נתון ללחץ רב, נתיחה שלאחר המוות שללה התאבדות, ונקבע כי הוא מת כתוצאה מפגיעות בראשו ובחזהו בשל תאונה. "הוא היה כל כך מלא חיים. הוא לא מסוג האשים שיפגעו בעצמם", הוסיפה אווה. "היה אדם מאוד שמח".

למרות שהתגורר עם שותפים, אף אחד מהם לא שם לב למתרחש. הוא נמצא במקרה בידי אחד משכניו כשהוא שוכב על המדרכה ומתבוסס בדמו. אחד משותפיו סיפר שהפעם האחרונה שראה אותו בחיים, הייתה מוקדם יותר באותו הלילה, ליד החלון מדבר בטלפון. "במהלך הלילה, שכן דפק על הדלת", סיפר. "הוא אמר שניקולס נפל. רצתי החוצה מיד". הוא הוסיף ש"תכננו לארגן לו מסיבת הפתעה כי הוא עוזב את הצבא".