בטבע קיימות הרבה תופעות משונות, אך רובן נגרמות בשל סיבות טבעיות לחלוטין ולא מהוות סיבה לדאגה. עם זאת, זה כנראה לא המקרה בכל הנוגע לצבעו של נהר אחד ברוסיה, שהמקומיים חושדים כי צבעו המבהיל הוא מעשה ידי אדם.

מימיו של נהר מולצ'אנקה בעיר טיומן, סיביר, צבוע באדום כבר שבוע ימים, ונכון לעכשיו אף אחד לא יכול להצביע על סיבה חד משמעית לכך. על פי הסיביריאן טיימס הרוסי, התושבים חושדים שמדובר בכימיקלים שהושלכו בידי מפעלים באזור, ופוחדים שהזיהום יגיע למי השתייה בעיר. גורמים רשמיים אומנם בודקים את הנושא ולקחו דגימות ממי הנהר, אך טרם שחררו את תוצאותיהם.

"אנחנו עדיין מנסים לברר את מקור הזיהום. גורמים רשמיים נסעו לאורך הנהר, על מנת לבדוק אם צבעו השתנה בשל כימיקלים שהושלכו אליו בידי מפעל", הסביר ראש מחלקת משאבי המים והאקולוגיה של טיומן, אלכסנדר ריין. "דגימות מים נלקחו לכל אורך האזור הנגוע. אנו עובדים על הנושא ומקווים לרדת לעומקו בקרוב". מנגד, אירינה מיטב, עובדת מחוזית בכירה, אמרה ש"קבוצת מומחים שבחנו את האזור לא מצאו שום סימן להשלכת מי שפכים". היא הוסיפה שנלקחו דגימות מים נוספות, וש"תוצאות המעבדה יגיעו עד לסוף השבוע".



למרות הסבירות שאכן מדובר בזיהום, המקרה זכה לכינוי "פצצה תנכ"ית" בכלי התקשורת המקומיים. אירוע דומה התרחש ברוסיה ב-2016, כאשר מי הנהר דדיקן בעיירה נורילסק הפכו גם הם אדומים כדם. החשד בשעתו היה שמדובר בזיהום, בשל דליפה ממפעל המתכות המקומי "נורליסק ניקל".