אנחנו חיים בתקופה בה אנשים מצלמים ומעלים כל דבר שהם עושים לאינטרנט - ישיבה בשירותים, מקלחת, סקס, הכל הולך. שום דבר לא נשאר סודי ואנשים רוצים שיידעו עליהם הכל, גם אם אנשים אחרים לא רוצים לדעת את זה. הבעיה היא, מעבר לכך שזה מטריד, יש תמונות שאם תעלו אותם הן יכולות לסבך אתכם בצרות צרורות, למשל אם תעשו סלפי בלוויה, בחדר החקירות או בחדר הניתוח.



יוכלו להעיד על כך חברות צוות רפואי מבואנוס איירס, ארגנטינה, שהושעו לאחר שהצטלמו באמצע הניתוח והעלו את התמונות לאינסטגרם. באחת התמונות, שצולמו בבית החולים סאן חוזה, הן עומדות מאחורי מטופל כשהוא מחוסר הכרה, ובתמונה אחרת הן עושות פוזה למצלמה לצד ציוד רפואי נוטף דם. לורנה אולגווין, מנתחת במחלקת הגסטרואנטרולוגיה, סיפרה שכשהחליטה להעלות את התמונות לאינסטגרם שלה לא ידעה שזה יעורר כזו סערה: "כל העניין הזה מאוד השפיע עלי. אני רוצה להתנצל בפני כל מי שנפגע מהתמונות האלו, זו לא הייתה הכוונה של אף אחת מאיתנו. לא תכננו שכל זה יקרה".



היא הדגישה שהיא לא זו שאחראית לצילומים, ואפילו לא בחרה להופיע בהם: "במהלך אותו היום היו מספר ניתוחים, צולמו תמונות רנדומליות, דיברנו על סלפי. בשום שלב לא שלפתי את הנייד וצילמתי בעצמי. ניתחתי, וכשאמרו לנו להסתכל על המצלמה הסתכלתי באופן אינסטינקטיבי. אחר כך ראיתי את התמונות ואהבתי אותן, אז העליתי אותן. עכשיו כל זה קרה ואין שום דרך להצדיק את זה".

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארגנטינה, כשנודע לאנשי הנהלת בית החולים על התמונות הם החליטו מיד להשעות את כל מי שהופיעו בהן - מנתחת, מרדימה, שתי עוזרות כירורגיות ואחות כירורגית. אחד מחברי ההנהלה, ריקרדו אלגראנטי, מסר שהתקרית היא "מאוד לא ראויה ומאוד מביכה", אך מדובר ב"אמת שאין מפלט ממנה". הוא הוסיף שמנהל בית החולים הורה מיד לפתוח בחקירה בשל מעשיהן, וש"כולן עשויות להיות מואשמות. המחלקה המשפטית שלנו תכריע את רמת האחריות של המעורבות ואת העונשים שמגיעים להן".

אחת התמונות שגרמו להשעיית הצוות. צילום: אינסטגרם
אחת התמונות שגרמו להשעיית הצוות. צילום: אינסטגרם