קוד לבוש הוא משהו שקיים בכל מקום עבודה, ואפילו בישראל חברות דורשות מהעובדים להקפיד על איזשהו מינימום של הופעה מכובדת. למרות שיש בזה היגיון, יש אנשים שדורשים להגן על זכותם לשמור על הופעה מרושלת, גם אם האנשים סביבם סובלים כתוצאה מכך. זה בדיוק מה שעשתה צעירה בת 25 מקנדה, שהחליטה להגיש תלונת זכויות אדם נגד הבוס שלה בגלל שדרש ממנה ללבוש חזייה. העובדה שכל הלקוחות התלוננו על הופעתה לא ממש מטרידה אותה.



אותה שונאת חזיות סדרתית, כריסטינה שאל, הסבירה שהפסיקה ללבוש חזיות לפניו שנתיים כי הן "איומות". הבעיה הייתה ששאר הסביבה שלה לא ממש הסכימה איתה, מה שגרם לה לאבד את עבודתה. הצעירה עבדה עד הקיץ שעבר כמלצרית במסעדה בקולומביה הבריטית, כשלקוחות הציפו את הבוס שלה עם תלונות על כך שהיא לא לובשת חזייה. אי לכך, הוא החליט להציג לעובדות קוד לבוש חדש, לפיו, "נשים חייבות ללבוש גופיה או חזייה מתחת לחולצת העבודה שלהן". למרות שזו דרישה לגיטימית לחלוטין, כריסטינה סרבה להישמע להוראות החדשות ופוטרה כתוצאה מכך.


  

רוצה לשמור על זכותה לא ללבוש חזייה. כריסטינה שאל, צילום מסך: גלובל ניוז
רוצה לשמור על זכותה לא ללבוש חזייה. כריסטינה שאל, צילום מסך: גלובל ניוז


כעת, היא מתכוונת להגיש תלונה נגד המעסיק שלה על הפרת זכויות אדם, וטוענת שמדובר באפליה על רקע המין שלה. "אסור שאנשים יהיו רשאים להכתיב למישהו אילו בגדים תחתונים הוא ילבש", אמרה לחדשות "גלובל ניוז". לדבריה, זה לא הגיוני שלנשים יכתיבו אילו בגדים תחתונים ללבוש ולגברים לא: "יש לי פטמות, אז מה, גם לגברים יש". שאל הסבירה שהיא לא מצטערת על שאינה עובדת במסעדה יותר, היא פשוט רוצה שאחרים יהיו מודעים למצב: "חשוב לדעת שדברים כאלו קורים ושהם לא בסדר".
 
למרות שכל חברה רשאית להחליט על קוד לבוש עבור עובדיה, יש מי שטוענים שאם יש שוני בתכתיבי לבוש בין המינים מדובר באפליה. עורך הדין התעסוקתי, דייויד בראון, הסביר שזה אכן המצב על פי החוק לזכויות אדם של קולומביה הבריטית. יחד עם זאת, הוא טען שבאשר לבגדים תחתונים יש מורכבות. הוא אמר לחדשות "מאטרו": "זו שאלה מעניינת, אם למעסיק מותר להכתיב לנשים אילו בגדים תחתונים הן ילבשו, אבל אין להם דרישות כאלו גם לגברים, ואם זה יוצר השפעה שלילית על העובדות".

תוהה למה לגברים לא מכתיבים מה ללבוש מתחת לבגדי העבודה. כריסטינה של, צילום מסך
תוהה למה לגברים לא מכתיבים מה ללבוש מתחת לבגדי העבודה. כריסטינה של, צילום מסך