כלבים הם ללא ספק החברים הכי טובים שלנו, הם נאמנים, אוהבים ללא תנאים ותמיד יהיו שם בשבילנו. לפעמים גם אנחנו החברים הכי טובים שלהם - זה אומנם לא קורה הרבה, אבל יש אנשים שעונים על ההגדרה הזאת. אחד מהם הוא אדגרדו זוניגה בן ה-48, ממקסיקו, שמקדיש את חייו להצלת כלבים נטושים ומציאת בית עבורם.


את ביתו שבעיר חליסקו עזב זוניגה - שזכה לכינוי "איש הכלבים" - לפני חמש שנים, אז שם לעצמו מטרה ברורה - להקדיש את כל חייו להצלת כלבים, לשקם אותם ולעזור להם למצוא בעלים אוהבים. בינתיים נראה שהוא מצליח בכך היטב, שכן הוא כבר הספיק להציל יותר מ-400 כלבים מ-14 מדינות ברחבי מקסיקו.  

מה שהופך את המשימה שלו למאתגרת עוד יותר, היא העובדה שהוא מתנייד על תלת אופן, עליו הוא מעמיס המון אוכל ותרופות לו ולכלבים. אבל הוא אף פעם לא לבד, ואיתו מטיילים שמונה כלבים אותם אימץ במהלך מסעו שהם "צוות החילוץ שלו". לדבריו, הם עוזרים לכלבים שהוא מציל להרגיש בטוחים ולסמוך עליו.

איש הכלבים וחלק מהלהקה שלו. צילום: טוויטר
איש הכלבים וחלק מהלהקה שלו. צילום: טוויטר


כאשר הוא מאתר כלבים נטושים, הוא מטפל בהם אם הם פצועים או חולים, מאכיל אותם ומשקם אותם, והם הופכים זמנית לחלק מ"להקת" הכלבים שלו. מעל לכל, הוא טוען, הוא נותן להם המון המון אהבה. לאחר מכן, כשהם מוכנים, הוא מוסר אותם לאגודות ומכלאות שעוזרות למצוא להם בית. "זה אף פעם לא מאוחר מידי לעשות משהו טוב, לא משנה כמה טעויות עשינו בעבר", סיפר לחדשות Quinta Fuerza על משימתו הייחודית. "גם כשאין לי כבר הרבה אוכל ותרופות, אני מנסה לשקם אותם באמצעות אהבה וחיבה כדי שיהיה אפשר לאמץ אותם".
 
על מנת שיוכל לממן אוכל ותרופות לו ולכלבים, זוניגה עובד בעבודות מזדמנות בעודו מטייל בדרכים. לצד זאת, הוא גם נעזר בטוב לבם של זרים, אך טוען שהוא מעולם לא ביקש דבר. "איש הכלבים" הפך לגיבור מקומי לאחר שסרטון שלו הועלה לרשתות החברתיות ב-2016. מאז, רבים שהתרגשו מטוב ליבו, פונים אליו ומבקשים לעזור בכל דרך אפשרית.

רוצה להציל כמה שיותר כלבים. זוניגה, תלת האופן והכלבים שלו
רוצה להציל כמה שיותר כלבים. זוניגה, תלת האופן והכלבים שלו


מעבר לכך שהוא רוצה למצוא בית לכמה שיותר כלבים, זוניגו מנסה גם להעלות את המודעות הציבורית לנושא בעלי החיים הנטושים. "אני רוצה שיראו את הנאמנות של הכלבים ומה הם יכולים לעשות עבור אנשים. הם אוהבים ונאמנים ולכן חשוב שנדאג להם", הסביר. "אני עושה את זה מתוך אהבה לכלבים, לא מתוך רחמים כלפיהם. לכלבים לא אכפת אם יורד גשם, אם אנחנו במדבר או אם הם רעבים. הם תמיד יהיו לצדי".
 
הציל כבר יותר מ-400 כלבים. זוניגה בפעולה
הציל כבר יותר מ-400 כלבים. זוניגה בפעולה


הסרטון שהעלה את "איש הכלבים" לכותרות