בדרך כלל אם מישהו רוצה להתגרש אין סיכוי שהצד השני לא ידע מזה, בעיקר כי הוא צריך לתת את הסכמתו ולחתום על מסמכים רשמיים. אבל במדינות אסלאמיות רבות, זה די עניין שבשגרה שבעל יתגרש מאשתו והיא תדע על זה רק אחרי שזה נעשה. יחד עם זאת, בעוד זה חוקי לחלוטין, אם הגבר לא מספר לאשה שהם כבר לא נשואים, הוא עלול למצוא עצמו בצרות צרורות ואף לעבור על החוק.


השבוע למשל, חבר פרלמנט מהאופוזיציה בכוויית נענש קשות על כך שהתגרש מאשתו, לא סיפר לה על כך והמשיך לקיים איתה יחסי מין. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, בית המשפט לערעורים קבע שד"ר וליד אל-טבטבאי אשם בניאוף ויכנס על כך לכלא לשבע שנים.

"מרשתי זכתה היום לצדק לאחר שבעלה לשעבר רימה אותה וניצל אותה, וגרם לה לבצע דבר עבירה תחת חוק השריעה", סיפר עורך דינה של האישה, "הצגנו ראיות לכך שהם המשיכו ביחסים אינטימיים גם לאחר הגירושים, כולל החלפת תמונות אינטימיות בוואטסאפ". הוא הוסיף שהאישה גילתה על הגירושים ב-2017 - שנה לאחר שנכנסו לתוקף - כשניסתה לתבוע את אל-טבטבאי על שלא כלכל אותה ואת ילדם. 

אל-טבטבאי שוהה בימים אלו מחוץ לכוויית, ואמור לרצות גם עונש של 42 חודשי מאסר על התפרצות לדיון בפרלמנט ותקיפת שוטרים. על רקע אישומים אלו, חבר השופטים מצא לנכון להבהיר כי העונש שקיבל השבוע לא נעשתה על רקע פוליטי. 
 

וליד אל-טבטבאי. צילום: רויטרס
וליד אל-טבטבאי. צילום: רויטרס