ד"ר ליאור ברק בן ה-32 גדל והתחנך בעיר רחובות. הוא הגדיר את עצמו כילד שלא הסתדר במערכות החינוך. השבוע הוא כתב פוסט מוטיבציה לרגל פתיחת שנת הלימודים, בדף הפייסבוק האישי שלו שגרף אלפי תגובות ושיתופים. בפוסט המדובר תיאר את מחנכת הכיתה שלו, כשהיה בן 6, מרימה ידיים בהפגנתיות ואומרת "אני על הילד הזה ויתרתי". בעזרת מוטיבציה והתמדה הוא הגיע לתואר הנכסף עבורו – דוקטור. הדרך שעבר לרגע הזה היא לא פחות ממעוררת השראה. 

ליאור כתב כי המורים בבית הספר היו מעיפים אותו מהכיתה על בסיס יום-יומי, איימו להשעות אותו ואף לסלק אותו מבית הספר. בכיתה ב' אובחן עם הפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות והיפר-סנסיטיביות. "מבחינתי, אני ולימודים זה לא משהו שהולך יחד, אין לי את היכולת, אין לי את התבונה, אני הליצן הכיתתי - זה שמצחיק את כולם, שמשתטה, שנכשל בכל אבל לא באמת אכפת לו". כך תיאר ליאור את תחושותיו באותם הימים. 

ד''ר ליאור ברק (צילום: פרטי)
ד''ר ליאור ברק (צילום: פרטי)

בעזרת הוריו שתמכו בו ודחפו אותו קדימה הוא החל להתנדב במד"א. שם חלה התפנית בחייו. הוא הבין כי זה מה שירצה לעשות בחיים – לטפל, לעזור ולתרום. אחרי הצבא החלום המשיך ללוות את ליאור, אך בגלל שלא השלים את תעודת הבגרות שלו החלו הקשיים לצוף. "לא ויתרתי - נרשמתי ליואל גבע - 9 בגרויות, פעמיים פסיכומטרי, אחרי שנתיים הצלחתי להגיע לסף הקבלה - אך לא התקבלתי. רק לאחר 3 שנים מרגע שהתחלתי את התהליך, הצלחתי להתקבל", סיפר ליאור. אחרי שבע שנים קשות, תובעניות ומלאות מכשולים, הוא הצליח לסיים את לימודי הרפואה וגם הסטאז' כבר מאחוריו. 

"מבחינתי הסוד להצלחה הוא לדחוף קדימה לא משנה מה. לא כשקל ויש ים מוטיבציה, אלא כשקשה, מייאש, כשאין אנרגיה לקום מהמיטה ולא זוכרים בכלל למה מלכתחילה עשינו זאת לעצמנו. אז מתגלה הכוח האמיתי אני מודה על הזכות שיש לי לעשות את מה שאני אוהב ולעזור לבני אדם, בעיקר בתקופה המאתגרת שאנחנו נמצאים בה בחודשים האחרונים", כתב ליאור בפוסט הוויראלי.

ליאור רוצה להשאיר מסר של כוח רצון, הוא פונה לכל ההורים, המורים והמורות, לתמוך, לתת גב ולהאמין בילדים. הוא מאחל לכולנו למצוא את החלום הגדול, לחתור אליו בכל הכוח על אף כל הפחדים והחששות. בשיחה עם מעריב, הודה ליאור כי הוא מאוד הופתע שהפוסט הגיע לתפוצה כה רחבה: "תחילה זה היה שוק עבורי, אך אם זה עורר מוטיבציה אצל אחרים שהזדהו עם הדברים, וגורם לדמויות הסמכותיות בחיי הילדים לחשוב על הדברים - מבחינתי זה שווה זהב".