"אתגר המטאטא", שהופץ לראשונה בכל העולם כבר בפברואר האחרון, חזר לכבוש את הרשתות החברתיות בפעם השנייה. אנשים בכל העולם מצלמים את המטאטא שלהם עומד זקוף ללא כל תמיכה חיצונית כחלק משמועה שהופצה בטוויטר.

"נאס"א אמרו שהיו הוא היום היחיד בו מטאטא יכול לעמוד בזכות עצמו בגלל שינויים בכוח הכבידה, הפעם הבאה שזה יקרה יהיה עוד 3,500 שנה", כך נכתב בפוסט הראשוני. היום המיוחד בשנה נקרא על ידי הגולשים "יום השוויון". כך פורסם על ידי משתמש אמריקאי לפני כ-7 חודשים. בעקבותיו, מיליונים בכל העולם לקחו חלק באתגר שתויג ברשתות #Broomchallenge.

"אתגר המטאטא" (צילום: קובי צוריך)

אתר בדיקת העובדות Snopes הוכיח כי "אתגר המטאטא" הוא גרסה נוספת של טריק איזון ביצים שיוחס לכוח הכבידה כבר בשנת 2012. בשידור של רשת CNN באותה השנה, הסביר המטאורולוג, צ'אד מאיירס, כי ניתן לאזן בין מטאטא או ביצה בכל עת. כך שאם הצלחתם ב"יום השוויון", כנראה שתצליחו בכל יום אחר.

הפוסט הראשון של "אתגר המטאטא" המפוברק

ד"ר בקי סמית'רסט, אסטרופיזיקאית מאוניברסיטת אוקספורד, אמרה כי "אנו חשים את כוח המשיכה בכל יום בשנה, הדרך בה כדור הארץ מוטה לעולם לא תהווה גורם לאובייקטים רגילים להתאזן. המטאטא רחב בתחתית ולכן בזווית נכונה ניתן יהיה להעמיד אותו מבלי לאחוז בו".

עוד בחודש פברואר, נאס"א אישרה כי מדובר במידע מפוברק והיא דווחה לרשת CBS כי מדובר במתיחה שהתפשטה ברשת החברתית . "אומנם המתיחה הזו לא מזיקה, אך היא מראה לנו מדוע חשוב לבצע בדיקה של העובדות ומחקר מעמיק לפני שאנחנו קופצים על הגל הוויראלי הבא. כולל בדיקה של העובדות בנאס"א", כך נאמר מטעם הארגון.

נאס"א מגיבים לאתגר הוויראלי