במסגרת מחקר על מחלה זיהומית קטלנית, מדען אוסטרלי ערך ניסוי ובו, כחלק מעבודתו, היה צריך לשבת ולהיעקץ על ידי יתושים. ד"ר פרן סטוט-רוס מאוניברסיטת מלבורן מאפשר בכל יום לאלפי יתושים למצוץ את דמו כחלק ממחקר למציאת חיסון נגד קדחת הדנגי, כך על פי אתר המדע ScienceAlert האוסטרלי. 
תיעוד של ד"ר סטוט-רוס נעקץ על ידי היתושים במעבדה

היתושים, שעוקצים את ד"ר סטוט-רוס, נגועים בחיידק בשם וולברין, כמו גיבור העל של מארוול המבוסס על הנגיף. הוולברין ידוע כטיפול מונע למחלת הדנגי שהתפרצה בעולם ב-50 השנים האחרונות ומתים ממנה כ-25,000 איש, מידי שנה.

בשיחה של אתר המדע האוסטרלי עם ד"ר סטוט-רוס, הוא סיפר כי הוא נעקץ בערך כ-5,000 פעמים ביום. הוא מכניס את ידו למתקן מלא ביתושים שנהנים מהטרף הקל שהגיע אליהם. "זה מגרד לחלוטין, ברגע שאני מוציא את הזרוע שלי מהמתקן אני חייב לעמוד בדחף שלי לגרד", אמר המדען.

ד"ר סטוט-רוס עובד עם יתושים במשך שנים והוא דואג להעלות באופן קבוע לעמוד הטוויטר האישי שלו, תמונות וסרטונים של מחקריו. בפוסט שהעלה בחודש מאי, הוא שיתף תמונה של ידו אחרי שנעקצה על ידי יתושים וכתב כי הוא איבד 16 מ"ל של דם.

הפוסט שהעלה המדען אחרי שנעקץ

הפרויקט של אוניברסיטת מלבורן החל בשנת 2011 והפך את אזור צפון קווינסלד שבמדינה "לאזור הראשון נטול קדחת הדנגי מזה 100 שנה", אמר הפיזיקאי ריצ'רד גאיר, מנהל שירותי הבריאות הציבורית האזורי. הפרויקט כולל הדבקת ביצי יתושים בחיידק הוולברין, שאינו מזיק לבני אדם. לאחר ההדבקה, מרבים את היתושים במעבדה ומשחררים זחלים נגועים במחלת הדנגי, כך שהיתושים בעצם מרפאים את הזחלים בעקיצתם.

"זו עבודה קפדנית שדורשת הרבה דם, יזע ודמעות על מנת לשמור על אלפי היתושים", אמר ד"ר סטוט-רוס. הוא עובד עם היתושים על בסיס יום יומי ומאכיל אותם באמצעות ידו האישית. הוא סיפר כי הפרויקט מתקדם טוב אך יש עוד עבודה רבה בנושא. במקביל לניסוי של ד"ר סטוט-רוס, יש פרויקט נוסף במלזיה שנלחם כדי להביס את מחלת הדנגי.