בחודשים האחרונים, מטפלי גן החיות התנ"כי בירושלים החלו לשים לב כי זוג נחשים מסוג בואה ארגנטינאית, שחיים בגן החיות, מזדווגים. מדובר בתת מין של נחש הבואה שנקרא קונסטרוקטור – רב חנק מצוי. זן זה מוגן בדרגה הגבוהה ביותר מפני סחר בבעלי חיים על ידי אמנות בינלאומיות. 

טל רומנו, מטפל הזוחלים בגן החיות התנ"כי הסביר: "כשנחש ממין נקבה, בסדר גודל כזה, מתכוננות להשריץ או להטיל ביצים הן מתהפכות מעט על הצד, וראינו את הנקבה שלנו עושה זאת. זו הייתה השרצה ראשונה של הבואות שלנו והיא קרתה מוקדם מידי". הוא המשיך וסיפר כי אצל הבואות, התתפתחות של העוברים מתרחשת בביצים בגוף נקבה. בשלב מסוים, העובר סופג את החומרים המזינים מהביצה והנחשה משריצה את הנחשונים הקטנים. 

נחשת הבואה שהשריצה את הנחשונים  (צילום: טל רומנו, גן החיות התנ''כי)
נחשת הבואה שהשריצה את הנחשונים (צילום: טל רומנו, גן החיות התנ''כי)

ישנם שני סוגים של השרצות, הראשונה בה הביצה נספגת ובשנייה אין כלל שלב בו הביצה מעורבת. באופן כללי, נחשי הפיתון מטילים ביצים, בעוד הבואות משריצות. רומנו הוסיף ואמר: "בסיבוב הבוקר היומי שאני עורך בגן החיות, איתרתי מספר ביצים שככל הנראה לא היו פוריות, ביצים אלו נקראים סלגים. עקב כך, הבנתי כי אולי אוכל למצוא גם אבקועים, שאלו הזוחלים הצעירים".

רומנו סיפר כי אכן מצא מספר אבקועים שטרם סיימו את התפתחותם. מתוך כל הנחשים שנולדו, שרדו רק שלושה שקיבלו טיפול קצר במקום והועברו למרפאה לקבל טיפול תומך עד שיתחזקו. הוא התגאה והעיד כי היום הנחשים בריאים ושלמים ובקרוב הם יועברו לבתים חדשים בגני חיות בארץ ובחו"ל.

סוג זה של נחשים בדרך כלל חיים ביערות הגשם של אמריקה הלטינית בשל ההעדפה שלהם לחיות בסביבה לחה עם הרבה צמחייה. הנקבות של זן זה מגיעות גם לאורך של כשלושה מטרים וצבעם כולל גוונים שונים של חום, אפור, צהוב ואף לבן לעיתים רחוקות. הטרף הנפוץ של נחש הבואה הוא בדרך כלל יונקים ועופות בעלי דם חם. הנחש אינו ארסי.