תיעוד לא ייאמן של ניסיון חטיפה פורסם בימים האחרונים ברשתות החברתיות. בסרטון אפשר לראות את רגע החטיפה שנמנעה בעזרת תושייה של אמן לחימה אמיץ שהציל את המצב. הוא תועד במצלמות האבטחה של מסעדה בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה, בה התרחש האירוע. 

רגע ניסיון החטיפה במסעדה (צילום: יוטיוב)

אפשר להבחין בתיעוד באם ושתי בנותיה יושבות בחצר מסעדה מקומית בעיר, שלפתע מגיח אדם שקפץ מעל הגדר וניסה לחטוף את הילדה, בת הארבע, מידי אמה. בשולחן הסמוך ישב דישאל סוקו, חובב לחימה בסגנון MMA וג'יו ג'יטסו ברזילאי, שהציל את הילדה הקטנה. 

סוקו זינק על החוטף והחל להיאבק בו, בזמן שהוא אוחז בבת הארבע בידיו. הלוחם הפיל אותו על הרצפה ונעל את צווארו בחניקה במשך כדקה. אזרחים נוספים שראו את המקרה נחלצו גם הם מיד לעזרתו והצליחו להשתלט עליו עד שהגיעה המשטרה המקומית.

השוטרים שהגיעו למקום, עצרו את החוטף, הם אזקו אותו והשכיבו אותו על הרצפה אחרי שקיבל מכות רציניות משאר הנוכחים. רגע המעצר תועד גם כן בסרטון שהועלה לרשת כמה דקות אחר כך. אחרי המעצר החוטף נקלח לחקירה והוא מואשם בניסיון חטיפה. משפטו של הצעיר צפוי להחל בחודשים הקרובים.

רגע המעצר אחרי ניסיון החטיפה (צילום: יוטיוב)

בעקבות האירוע, סוקו, הלוחם החובב, הפך לגיבור במדינה וסיפר בראיון לגוף תקשורת מקומי: "ישבתי במסעדה עם אבא שלי, כשלפתע הוא שם לב לאדם חשוד שמתקרב למסעדה ואמר לי לשים עליו עין. החשוד התחיל לרוץ ולקפוץ מעל הגדר ופשוט לא חשבתי פעמיים", הוא הוסיף כי יש לו ניסיון רב בעולם אומנויות הלחימה וכי הוא שמח שהוא הצליח להגיב בזמן. "כשאני נזכר במקרה, אני לא מאמין שעשיתי את זה", כך תיאר את התחושה שאחרי. הוא סיפר כי הרגע הזה הפך להיות הדרך בה הוכיח את כל הניסיון שצבר במשך השנים וכי קריאת הסיטואציה ותגובה מהירה הם חלק בלתי נפרד מאומנויות הלחימה.