עמוק אבל גם שטחי: מחקר שנערך באוניברסיטה במחוז צ'ונגצ'ינג בסין מגלה כי גברים עם קולות עמוקים מרגישים פחות מחויבות במערכות יחסים רומנטיות ואף נוטים לבגוד יותר בבנות זוגם. מנגד, המחקר לא מצא כל קשר בין טון קולה של אישה לנטייתה לבגוד או למחויבותה למערכת יחסים מונוגמית.

המחקר, שפורסם בכתב העתPersonality and Individual Differences, תיעד את קולם של 261 סטודנטים, 116 גברים ו־145 נשים בני 18־25. הסטודנטים נבדקו לפי סוגים שונים של תדירות וגובה צליל קולם וכן לפי מבנה הפה והגרון. המשתתפים עברו, בין היתר, מבחן פסיכולוגי שבו נשאלו על עמדותיהם בנוגע לנאמנות ולמערכות יחסים וכן על בגידות בבני או בנות הזוג.

החוקרים, שחילקו את המשתתפים לפי מאפיינים של "גברי" ו"נשי", גילו כי גברים "גבריים" נוטים יותר לבגוד בהשוואה לגברים "נשיים".
לטענת החוקרים, אחת הסיבות האפשריות לכך היא העובדה כי גברים בעלי קול עמוק מפגינים יותר מחבריהם את הורמון המין הזכרי, הטסטוסטרון, ונשים רבות נמשכות לכך.

במסגרת זאת, החוקרים גורסים כי גברים עם קולות נמוכים "מגבירים את ההזדמנויות שלהם למפגשים מיניים מחוץ למערכת היחסים הרומנטית שלהם", ומנגד, אנשים עם רמות נמוכות יותר של טסטוסטרון עשויים להיות "טובים יותר בקריאת רגשותיהם של אנשים אחרים", עובדה שעשויה להגביר את המחויבות למערכות יחסים רומנטיות.

עם זאת, החוקרים הדגישו כי יש צורך במחקרים עתידיים על גברים ונשים בגילים מבוגרים יותר, כדי לראות אם המסקנה נכונה גם בטווחי גיל אחרים ובמערכות יחסים ארוכות טווח.