שלושה תיירים מקנדה, שגנבו לפני שנים מספר פריטים מאתר התיירות מפורסם באיטליה, שלחו  אותם בחזרה בטענה שהם מקוללים והכניסו מזל רע לחייהם. כך, הם אימתו אגדה אורבנית עתיקה לפיה מוטלת קללה על מי שגונב פריטים מהאתר, שנחרב לפני 2,000 שנה בהתפרצות הר געש.

אחת המעטפות הגיעה מניקול, בת 36, ששלחה לסוכן של משרד תיירות בפומפיי חבילה עם שתי מרצפות של פסיפס, חלקים של קנקן חרס ופיסות קרמיקה וצרפה להם מכתב שבו הביעה חרטה על המעשה. לדבריה, היא ביקרה בפומפיי בשנות ה־20 לחייה ורצתה לשמור פיסת היסטוריה, אבל הפריטים היו עם "אנרגיה שלילית רבה" ומאז היא עברה טלטלות בחיים, כאשר פעמיים חלתה בסרטן השד וסבלה מבעיות כלכליות. 

במכתב ששלחה ניקול היא כתבה: "בבקשה, קחו אותם חזרה, הם הביאו מזל רע. הייתי צעירה וטיפשה ומאז המזל הרע שיחק תפקיד משמעותי בחיי ובחיי משפחתי. אני לא רוצה להעביר את הקללה הזו לילדיי. סלחו לי, למדתי את הלקח".

מכתב נוסף הגיע מזוג בשם אליסטר וקימברלי, שהחזירו באותה החבילה אבנים שלקחו מפומפיי לפני 15 שנים. ""לקחנו אותן בלי לחשוב על הכאב והסבל שעברו הנשמות המסכנות האלה במהלך התפרצות הר הגעש שהביא למוות האיום שלהן", הם כתבו והוסיפו: "אנחנו מצטערים, בבקשה סלחו לנו על שעשינו בחירה נוראית. מי שייתן שהנשמות ינוחו בשלום". 

על פי האגדה, הארכיאולוג האיטלקי אמדאו מאיורי, שהוביל את החפירות בפומפיי בשנים 1924־1961, הטיל את הקללה על כל מי שלוקח פריטים מהאתר העתיק. המקום נחרב בהתפרצות הר הגעש, הנקרא וזוב, בשנת 79 לספירה. לפני שנים אחדות התקיימה באיטליה תערוכה בשם "מה שלקחתי מפומפיי", שכללה פריטים שנלקחו  ללא אישור והוחזרו בצירוף מכתבי החרטה.