בגן החיות בשנגחאי, סין, התרחשה טרגדיה אמיתית, כאשר עובד המקום הותקף על ידי אחד הדובים בגן אל מול עיניהם של תיירים שהגיעו לסיור, ונאלצו לצפות בזוועה. המקרה הנורא היה ביום שבת האחרון, באזור חיות הבר של גן החיות. התיירים שעברו באזור, תעדו את האירוע ושיתפו אותו ברשתות החברתיות.

 ***קשה לצפייה***

תיעוד התקיפה מאוטובוס התיירים (צילום: טוויטר)

בתיעוד התקיפה המזעזעת, אפשר לראות את קבוצת התיירים, שנסעו באוטובוס הסיור של גן החיות, צועקים ונסערים בזמן שהם צופים בקבוצת הדובים שתוקפים באכזריות את עובד המקום וגורמים למותו. בהצהרה באתר האינטרנט של פארק הטבע של שנגחאי נכתב: "האתר כולו במצוקה קשה בעקבות הטרגדיה הזו" והם הוסיפו כי גן החיות התנצל בפני התיירים על אי הנוחות שנגרמה. 

מאז המקרה, גן החיות סגר עבור מבקרים את אזור חיות הבר ובזמן כתיבת שורות אלו, המקום עסוק בהתמודדות עם תוצאות האירוע הבלתי נתפס. כמו כן, פעולות האבטחה וההגנה של גן החיות התחזקו והם הצהירו כי הם מתכוונים להקפיד על נהלי הבטיחות החדשים שהוכתבו בעקבות המקרה. גן החיות בשנגחאי הוא פתוח והחיות בו לא נמצאות בכלובים, כך שההגעה למקום מחויבת להיות דרך אוטובוס התיירים המיוחד. 

הסרטון, שהסתובב ברחבי הרשת, הפך במהירות לוויראלי ועורר דיונים רבים בין הגולשים שגינו את המקרה. היו שטענו כי הדובים מתנהגים כמו כל חיות הבר, והציעו כי הפתרון היחיד למיגור תאונות מסוג זה הוא "פשוט לסגור את גני החיות ולתת לבעלי החיים להיות חופשיים", כפי שכתבה אחת הגולשות. אחרים התלוננו על היעדר מקדמי הבטיחות של גן החיות והביעו הזדהות עם התיירים שנאלצו לצפות בתאונה האיומה שגרמה להם ל"טראומה עמוקה". 

עובדי גני החיות מוצאים את מותם במקום העבודה שלהם לעיתים נדירות, אך אם זאת תקיפות של בעלי חיים הן קורות בתדירות יותר גבוהה. זוהי אינה הפעם הראשונה בה אדם הותקף בגן החיות בסין, שכן בשנת 2017 תייר ננשך על ידי דוב, לאחר שהפר את הנחיות המקום והוציא את ידו מהאוטובוס על מנת להאכיל את החיה.