אישה אוסטרלית, שרצתה למשוך את תשומת ליבו של בן זוגה לשעבר, הרעילה במכוון את בתה התינוקת בעזרת ריטלין. היא נתנה לה מהכדור כל פעם קצת, על מנת שתוכל ליצור התדרדרות במצבה ולגרום לאקס שלה לעקוב אחר העדכונים שהעלתה לרשת החברתית. האישה, בשנות ה-20 לחייה, ששמה לא הותר לפרסום על ידי בית המשפט האוסטרלי, נמצאה אשמה בסעיף של מתן רעל על מנת לפגוע. 

לדברי בית המשפט המקומי, התינוקת הקטנה הגיעה למצב את של תרדמת, כשהיא אושפזה בבית החולים לוגן בקווינסלנד שבאוסטרליה, אך הרופאים ציינו כי אמה האכזרית לא הייתה נראית מודאגת כלל. התובע בתיק, סטיבן מיור, סיפר בבית המשפט: "האם הפיצה שקרים לצוותים הרפואיים כל הזמן. היא הסתירה את העובדה שבנה השני נוטל ריטלין, ובמידה והרופאים היו יודעים את המידע הזה הם היו יכולים לקשר בין השניים ולטפל בה". 

הסימפטומים של בתה התינוקת הראו בבית החולים, בצורה חד משמעית, כי מדובר בהרעלת ריטלין. מהמשטרה המקומית נמסר כי הם פרצו לטלפון הפרטי של האם וגילו כי היא הקימה חשבון פייסבוק המפרט את מצבה של בתה, זאת במטרה למשוך את תשומת ליבו של הן זוגה לשעבר. בחשבון הפייסבוק, היא דאגה להעלות בכל יום עדכון, המצרף תמונה של הפעוטה, כשהיא שוכבת במחלקה לטיפול נמרץ

הרופאים הצליחו לייצב את מצבה של התינוקת, אך מספר ימים אחרי שהיא שוחררה מבית החולים, היא החלה להראות שוב תסמינים של הרעלה שכללו דופק מהיר, עוויתות בגפיים ונדודי שינה. התינוקת אושפזה מחדש, והאם האכזרית נעצרה. השופט, קרייג צ'ודורי, אמר לאם הנאשמת בבית המשפט, כי יש לה מזל גדול שהיא לא הרגה את התינוקת. הוא הוסיף כי גילה הצעיר, היעדר עבירות פליליות קודמות והרצון שלה להשתקם, הם אלו שגרמו לו להקל על העונש. לבסוף, האם הצעירה נכלאה לחמש שנים והתינוקת הקטנה שוחררה במצב תקין מבית החולים.